Backspeglarnas uppvärmning på Avensis -06

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Mr Avensis
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2006

Backspeglarnas uppvärmning på Avensis -06

Inlägg av Mr Avensis »

Äger en Avensis från december 2006. Antar att det är fel på backspeglarnas uppvärmning när de nu i kalla tider ej värmer bort isbeläggningen?!

Ska ner till Toyota och kolla upp detta om ca 1 timma.

Ville mest kolla om det är "vanligt" att just uppvärmningen (på bakrutan, speglar etc) ej fungerar på avensis :?:

Så där ja. För er nykomlingar (så som jag) så tryck på rätt knapp istället. Värmen till backspeglarna går tillsammans med värmen för vindrutetorkarna... (avensis 06)

Fick mig ett gott skratt. Men mekanikern förstod min undran då hans Verso hade tvärt om, alltså tillsammans med bakrutevärmen.

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Senast redigerad av Neblade den tis 26 okt 2010, 18:23:51, redigerad totalt 2 gång.
Anledning: Flyttade inlägg till egen tråd //Neblade
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linköping
Land (Country): Sweden

Re: Backspeglarnas uppvärmning

Inlägg av Neblade »

Så kan det gå!

Jag flyttade inlägget till en egen tråd, då du säkert inte är ensam om att råka ut för detta. När någon söker i framtiden hittar de kanske detta o blir glada... :thumbup:

ps. Hej och välkommen förresten! :)
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Re: Backspeglarnas uppvärmning på Avensis -06

Inlägg av PierreW »

Mr Avensis skrev:

Så där ja. För er nykomlingar (så som jag) så tryck på rätt knapp istället. Värmen till backspeglarna går tillsammans med värmen för vindrutetorkarna... (avensis 06)

Fick mig ett gott skratt. Men mekanikern förstod min undran då hans Verso hade tvärt om, alltså tillsammans med bakrutevärmen.

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Tänkte skrivit det att du ska nog ta dig en titt i instruktionsboken, för du är nämligen inte den första som "klagar" på trasig spegelvärme ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Skriv svar