Bensinvärmare Webasto

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
bnkt
Bilmodell: Previa
Årsmodell: 94
PostOrt: Arboga

Bensinvärmare Webasto

Inlägg av bnkt »

Hej.

Finns det någon som har erfarenhet av webastos bensinvärmare? Jag har en Thermo Top c, parkeringsvärme(tror jag), monterad i min Previa.Den har varit stendöd under de snart tre åren jag haft bilen, men jag har nu börjat titta på den då jag fick tag på en verkstadshandbok. Jag har lyckats göra en återställning, och när jag sen ska starta värmaren börjar det surra under bilen. Det pågår i 2-3 minuter sen blir det tyst. Efter några startförsök går den över i blockeringsläge igen(enligt boken), då gör jag en återställning och samma procedur upprepar sig.

Finns det något som "alltid" går sönder? jag har för mig att förra ägaren pratade om glödstiftet,eller vad det nu heter. han hade tydligen lämnat in bilen och fått värmaren åtgärdad.

//Mats
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Kontakt:

Re: Bensinvärmare Webasto

Inlägg av Dale »

Glödstift/tändstift kan de iofs vara men även så kan membranet till bensinpumpen kan ha torkat och spruckit. Suger då luft.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Skriv svar