Vill då ha en slangvärmare. Nån som har nå tips?
Lite generellt om värmare och mina egna erfarenheter.Annnan skrev:Spånar lite på att fixa motorvärmare till Yarisen eftersom den drar så fruktansvärt mycket bensin, jag blir ju ruinerad på pluttbilenSambons A4 1,8T drar lika mycket, gosch!
Vill då ha en slangvärmare. Nån som har nå tips?
Det skall finnas paket att plocka ur Kobran med anslagna tider och material, dock minns jag inte exakt, men det är nog runt 2 timmar.cheetah1 skrev:Pierre, vad tar det för verkstaden i timmar att montera en komplett DEFA Warmup-sats inklusive "pitten" du beskriver ovan?
Priser är nog bäst att du kollar upp själv, varierar en del. Mekonomen säljer väl både Calix och Defa.Annnan skrev:Tack för ett utförligt svar, Pierre!
Vad har du att säga om Biltemas motorvärmare? Pappa är Biltema-fantast och tycker det vore toppen! Inte minst priset..
Vad kostar pitten ungefär? Inkl och exkl montering
Tror du förresten att motorvärmare är så avgörande för förbrukningen? Det blir ju ändå en ökad kostnad för annan parkering (med stolpe, har utan nu) + inköpet av värmaren. Hur mkt kan man räkna med att det gör på bensinförbrukningen? Folk tappar hakan när jag berättar vad den drar, enligt färddatorn, i snitt....
Annnan skrev:Det är en bensin 1,33 årsmodell -10. jag kör ju trots allt mest korta svängar.
Jag saknar min Citroën C3......