Tänkte då fråga om det är någon som har nå tips på hur ja bör göra.
Bilen är nästan helt strippad invändigt förutom att dörrsidorna fram, instrumenpanelen, mittkonsolen och passagerarstolen sitter kvar. Förarstolen är bytt till en fastmonterad skalstol (går inte flytta). Den är reggad för 1+3 passagerare. Ingenting speciellt är gjort med motorn som en besiktningsman kan klaga på.
Nu då är frågan hur jag ska göra för att få den besiktigad.
Som jag ser det så har jag 2 alternativ.
Alternativ 1, jag försöker besikta bilen som vanligt och då sätta tillbaka bältena i baksätet, flytta batterilådan till bakluckan istället för baksätet, lägga i typ lite filtar istället för baksätet (för det har ja kastat i soparna och ja har förstått att man behöver ha ett baksäte för besiktning..). Hjälper det att man lagt dit något mjukt föresten? Reglerna säger väl bara att om bilen är reggad för ett visst antal passagerare så ska så många också ha bälten och sittplatser, om ja förstått det rätt.
Alternativ 2, jag ändrar ingenting på bilen och gör en regbesiktning där ja gör om den till 1+1 passagerare. Problemet med det är att ja läste någonstans att man vid omreggning inte får ha någon annan än originalstolen i. Stämmer verkligen detta, låter stört tycker jag.
Vad tror ni? Är det något som är bättre/lättare/billigare än det andra?
Tacksam om ja kan få massa sköna tips.

/Jonas