toyota celica 2.0 GT

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
mattiaaas
Årsmodell: 0

toyota celica 2.0 GT

Inlägg av mattiaaas »

Tjena!
Har en kompis som går i tankarna att köpa en celica 2.0 GT!
Men ingen av oss vet speciellt mycket om bilen eller vilka prisklasser man kan lägga sig i för den!
Det som behöver åtgärdas är att sufletten är trasig och behöver åtgärdas!
Det vi inte har en aning om är hur mycket det kostar, han påstod att det var väldigt dyrt pga att detta behövdes handsys men jag är osäker på det!
Alla tips och saker som vet är välkomna!
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: toyota celica 2.0 GT

Inlägg av Glenn »

Det var inte mycket info där inte :) ..vilken karossmodell ? 2.0GT låter som ST20x iofs, och cab uppenbarligen ? dom är ganska ovanliga (såldes aldrig i sverige) så det är nog lite svårt med prisuppgifter..

Trasigt cabtyg brukar generellt sett bli dyrt dock :/
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
mattiaaas
Årsmodell: 0

Re: toyota celica 2.0 GT

Inlägg av mattiaaas »

Ja, det var inte mycket information tyvärr!
Vad jag förstått enligt ägaren så är det ett sällsynt ex, han pratade om att det bara gjort 200 ex eller något liknade!
Han hade själv importerad bilen 97 och har varit ensam ägare sedan dess!
Och som sagt det som är felet på bilen är att taket behöver sys!
Han pratade om 25tusen för bilen men jag tyckte det lätt dyrt?
Har du någon aning om vart man kan vända sig för att få reda på priser om sufletten?
Skriv svar