Pris Celica GT4 ?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
mortil
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Pris Celica GT4 ?

Inlägg av mortil »

går i lite tankar om att sälja min gt4 då jag vill ha en bil ja drömt om läääänge nu.

frågan är vad den är värd ?

Hela bilen är folierad svart blank sitter BC coilovers på . Recaro stolar, Power fc, mongoose avgas och auzzie downpipe.
bänkad på 318hk i motorn. bilen är reggad som 330 hk (245kw) frontmonterad IC och en tjockare alukylare.

lacken är absolut inte den bästa. rätt sliten. har folierat den då ja haft diverse reklam på den.

va kan man få för en sådan ? Högerstyrd e den.
Användarens profilbild
amby
Pay User
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Jönköping

Re: Pris Celica GT4 ?

Inlägg av amby »

Borde vara värd mellan 60.000-100,000kr. Finns ju bara en st205 på blocket.. för 72000kr.. Inte sett någon st205 för över 100,000kr på ett bra tag
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm

Inlägg av Glenn »

Hur har du lyckats fåd en reggad med den effekten ? det ska väl inte gå att regga in annat än med ursprungseffekt ?

Högerstyrd drar ju ner priset rejält då man kan köpa dom tokbilligt från UK.. men jag vet ärligt talat inte hur prisbilden är idag,
lyckligtvis har ju folk slutat massimportera dom så priset borde ju stabiliserat sej lite.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
mortil

Inlägg av mortil »

Glenn skrev:Hur har du lyckats fåd en reggad med den effekten ? det ska väl inte gå att regga in annat än med ursprungseffekt ?

Högerstyrd drar ju ner priset rejält då man kan köpa dom tokbilligt från UK.. men jag vet ärligt talat inte hur prisbilden är idag,
lyckligtvis har ju folk slutat massimportera dom så priset borde ju stabiliserat sej lite.
de står 245 kw i pappren fick gubben på besiktningen o tro att de va en specialmodell så han gav fan i o ändra nått. ganska sweet .

kolla upp den får du se på transportstyrelsen. BTG305
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Kontakt:

Inlägg av Dale »

Låter som dom blandat ihop hk å kw vid registreringen. Inte första gången. Bara å gratulera öppnar ju möjligheten att köra med trim utan krångel. :-)

PS. Gillar chassinummret med men samtidigt blir jag lite misstänksam.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
mortil

Inlägg av mortil »

Chassie nr börjar på st205 om de e jspec modellerna om ja inte minns fel
Användarens profilbild
Glenn
Super User

Inlägg av Glenn »

Dale skrev:Låter som dom blandat ihop hk å kw vid registreringen. Inte första gången. Bara å gratulera öppnar ju möjligheten att köra med trim utan krångel. :-)

..Bortsett ifrån att du ändå inte får modifiera motorn nånting då avgasgodkännandet upphör att gälla.

Möjligen uppnar det upp för motortransplantation ? osäker på vilket siffra man går på då ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Kontakt:

Inlägg av Dale »

mortil skrev:Chassie nr börjar på st205 om de e jspec modellerna om ja inte minns fel
I min lista på 48 bilar så är det bara JT164STL5000XXXXX (JT = Japan Tokyofabriken), SBF00XXXXXX (Svenska BilsportFörbundet) och din.
Annars är ju RHW424 rätt intressant med om man kollar på motoreffekt.

Fast jag har säkert fel.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
Glenn
Super User

Inlägg av Glenn »

Jag är säker på att jag läst en diskussion förut om just chassienummer som börjar på ST205, jag kan dock inte minnas var ? var det här ? gamla forumet ? GT-four-listan ? hmm.. minns ej.

En annan skum sak är ju att det är lägre skatt på den bilen än på min, enl vägverket har du 1870 i årsskatt, jag har 2058 på min ? ..det beror ju i sin tur på att din skattevikt är 1470 medans min är 1560 ..totalvikten är däremot nästan identisk, 1780 resp 1790 (Just det kan ju bero på att jag har taklucka, brukar addera några kilon om jag minns rätt.)

Underligheterna fortsätter dock, trots att du har en lägre skattevikt och totalvikt, så har du högre lastvikt ? 310kg, när jag har 230 ?

Man kan även notera att min bil är 2cm bredare och 5cm högre ?

Mycket märkligt.

Min är ju iofs felregistrerad då det är en 96'a (uttagen 1996-11-27) som är reggad som 95'a, men detta berodde tydligen på att den faceliftade modellen (96-) inte såldes i sverige, varvid det var enklare att bara kopiera data från en befintlig svensksåld bil, som då alltså var en 95'a.

Är din bil UK eller JP-spec ?

mortil

Inlägg av mortil »

Glenn skrev:Jag är säker på att jag läst en diskussion förut om just chassienummer som börjar på ST205, jag kan dock inte minnas var ? var det här ? gamla forumet ? GT-four-listan ? hmm.. minns ej.

En annan skum sak är ju att det är lägre skatt på den bilen än på min, enl vägverket har du 1870 i årsskatt, jag har 2058 på min ? ..det beror ju i sin tur på att din skattevikt är 1470 medans min är 1560 ..totalvikten är däremot nästan identisk, 1780 resp 1790 (Just det kan ju bero på att jag har taklucka, brukar addera några kilon om jag minns rätt.)

Underligheterna fortsätter dock, trots att du har en lägre skattevikt och totalvikt, så har du högre lastvikt ? 310kg, när jag har 230 ?

Man kan även notera att min bil är 2cm bredare och 5cm högre ?

Mycket märkligt.

Min är ju iofs felregistrerad då det är en 96'a (uttagen 1996-11-27) som är reggad som 95'a, men detta berodde tydligen på att den faceliftade modellen (96-) inte såldes i sverige, varvid det var enklare att bara kopiera data från en befintlig svensksåld bil, som då alltså var en 95'a.

Är din bil UK eller JP-spec ?
Min bil är en Jp-spec (JDM)

Å de e väl jävligt bra att de e lägre skatt på den :D
Inreggad me coilovers, xenonljus (ja dom gick igenom reggningen men inte nu på besiktningen) front IC klockad turbo bredare däck . bla bla bla :)
Skriv svar