Lossa strålkastarinsats, Previa 2006
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Lossa strålkastarinsats, Previa 2006
Hej, jag måste demontera strålkastarinsatsen på min Previa 2006. När jag öppnar motorhuven så ser jag att det finns två skruvar lättillåtkommliga i överkant på insatsen. Har lossat dessa men den verkar att även sitta fast även "under" på något sätt. Kan detta vara en skruv, eller är det bara några tappar. Vill inte bruka för mycket våld då jag inte vet hur insatsen är fäst i underkant. Någon som vet något? Tackar i så fall.
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Re: Lossa strålkastarinsats, Previa 2006
Sitter en skruv från sidan också, du får lossa hörnet på stötfångaren lite granna för att komma åt den.andbro skrev:Hej, jag måste demontera strålkastarinsatsen på min Previa 2006. När jag öppnar motorhuven så ser jag att det finns två skruvar lättillåtkommliga i överkant på insatsen. Har lossat dessa men den verkar att även sitta fast även "under" på något sätt. Kan detta vara en skruv, eller är det bara några tappar. Vill inte bruka för mycket våld då jag inte vet hur insatsen är fäst i underkant. Någon som vet något? Tackar i så fall.
De andra på bilden är ett Clips, för att strålkastaren ska lossa från de så får man rycka till ganska bestämt rakt framåt.

F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Re: Lossa strålkastarinsats, Previa 2006
Sitter en skruv från sidan också, du får lossa hörnet på stötfångaren lite granna för att komma åt den.
De andra på bilden är ett Clips, för att strålkastaren ska lossa från de så får man rycka till ganska bestämt rakt framåt.

[/quote]
Tack för svaret, jag tror att jag vet nu. Kunde inte se dina bilder, vet inte varför !!!

Tack för svaret, jag tror att jag vet nu. Kunde inte se dina bilder, vet inte varför !!!