Ta bort kylare Corolla -05

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Thomas CS
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2005

Ta bort kylare Corolla -05

Inlägg av Thomas CS »

Tjenare, ny medlem och nybliven Toyota-ägare. Köpte en Corolla 05a för några dagar sen och när jag gick igenom lite mer noggrant under huven såg jag en liten sladd stack fram från kylfläkten, efter lite letande såg jag ett litet relä framme vid lysena nästan som den antagligen gått till men sen fastnat i fläkten och slitits av, troligtvis har en tidigare ägare monterat extraljus och gjort ett dåligt jobb.

Sladden har tvinnats in i fläkten och verkar inte gå att pilla bort utan verkar som jag måste montera bort den för att komma åt så den inte sitter och belastar eller i värsta fall stoppar kylfläkten helt.. MEN här kommer problemet och min fråga, för att komma åt det antar jag att jag måste montera bort kylare och hela skiten, och hur ska jag gå tillväga med detta? Har inte någon överdriven mek-erfarenhet men har god hjälp och garage att tillgå.

Är det någon som har erfarenhet av hur det sitter och har några goda råd och tips på hur man ska gå tillväga? Hur pass krångligt är det?

Tack får förhand

[edit] Helt orelaterat, förarstolen börjar bli duktigt sliten, någon som har en bra idé på vart man kan köpa en ny/bättre begagnad förarstol till vettig peng? Känns lite overkill med en racing-stol i pendlarbilen ärligt talat så racing-sidorna har inte haft mycket att erbjuda.