Sålde Celican när garaget revs.
men har fått in frugan på en toyota igen

Testat några olika gen 3 verso.
en 1,8 med skumma halvautomaten, kändes pigg men jätte knepig å köra. (varför E för istället för D ?
Sedan en 2,2 D-cat med manuell låda. (Mmmmmmmm Både jag å frugan gillar den. vem gör inte det..177hk/400nm)
sedan idag den nya "verso:n", en 2010 1,8 med manuell låda, kändes fruktansvärt trött (våran lilla fabia på 74hk kändes piggare.) kan ha varit det X.et (men vilen båt, fick knappt platts i p-rutan)
Motorer
Volym Effekt (hk) Vridmoment (nm)
1.6 (bensin) 110hk 150
1.8 (bensin) 129hk 170 (finns inte även denna i en 147hk motor ??)
2.0 d4d (diesel)116hk 280
2.2 dpf (diesel)136hk 310
2.2 d-cat (diesel)177hk 400
(källa Sv.Wikipedia(corolla verso))
Diesel eller bensinaren?
Kommer i huvudsak bli korta resor.
ca 1 mils resor,st o ca 1500-2000mil om året.
Vill kunna dra eller ha full lastad utan att den är trött.
Sliter det mer på Diesel att köra korta resor ?
Skatten är ju mer... men det är det ju på en sortbil med..

Förslag ? erfarenheter ?