Hej!
Min Corolla -01 har ett lite udda problem. När man vrider på spolningen på bakrutan, så kommer spolarvätska, men torkarna på framrutan börjar att gå några gånger som om jag försökte spola fram,(fast utan vätska). Detta händer på båda bakrutespolnings lägena (med eller utan torkare).
En annan sak jag undrar över är ett vinande ljud som kommer när jag startar bilen. Vinandet ökar sakta i frekvens och försvinner efter 5-10 sekunder. Det verkar komma när motorn varit avstängd i minst ett dygn, och ju längre den varit avstängd, ju längre håller vinandet på. Det låter nästan som något bygger upp ett tryck...
Mvh
OKCorolla (Peter)
Konstiga torkare, och mysko ljud
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Re: Konstiga torkare, och mysko ljud
Hej, jag har bytt ett antal spakar och bakrutetorkar motorer, så de är lite svårt att säga vilket de kan va.OKCorolla skrev:Hej!
Min Corolla -01 har ett lite udda problem. När man vrider på spolningen på bakrutan, så kommer spolarvätska, men torkarna på framrutan börjar att gå några gånger som om jag försökte spola fram,(fast utan vätska). Detta händer på båda bakrutespolnings lägena (med eller utan torkare).
En annan sak jag undrar över är ett vinande ljud som kommer när jag startar bilen. Vinandet ökar sakta i frekvens och försvinner efter 5-10 sekunder. Det verkar komma när motorn varit avstängd i minst ett dygn, och ju längre den varit avstängd, ju längre håller vinandet på. Det låter nästan som något bygger upp ett tryck...
Mvh
OKCorolla (Peter)
Motorer var ju klart vanligast, de gick i fukt i dem och kortslöt kretskortet.
Men att torkarna fram går igång av att spola bak har jag inte varit med om.
Låter ju mer som överslag eller liknande i nånting som styr baktorkaren.
Svårt att säga som sagt.
Gnissel/vinande ljud vid kall motor har varit en del också, de har oftaft varit så enkelt som att byta aggregatrem,
men de har även varit bilar med dåliga lager i spänn/löp rullar till remmen.
Du får be nån starta bilen åt dig och stå och lyssna dig till var ljudet kommer.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?