Nuvarande bil är ju en saab 9-5 som är ganska praktisk, man åker lätt fem vuxna i den, den är säker, lastar hyfsat och man kan köra 60 mil utan att bli för mörbultad, fine.
Det öppnar ju upp för en mer opraktisk bil för mej

Vad har jag då för krav ?
- Låga ägandekostnader, allt är relativt, men för dyr försäkring och hög soppaförbrukning funkar inte.
- Bekväm om man är 196cm lång och halvtjock.
- Inte för trist att köra
- centrallås
- elhissar
- Helst manuell låda
- Helst nyare än 1995.
Inte så svårt ? Hmm.. jo..
Har kikat på..
SAAB 9000, ja jo, trevliga grejer, billiga som fan, mycket motor, billiga att äga men..
SAAB 9-5, som ovan, lite obekvämare, lite dyrare, men i stort sett så.
Toyota RAV4, 4wd lockar.. men dom är så satans dyra!
Toyota Corolla, antingen risiga, snikutrustade eller tokdyra, dessutom inte så skoj
Mitsubishi galant, rost rost rost, annars trevliga
..Sen har jag funderat mer och mer på..
Toyota Celica T18, trevliga, men faller mest bort för att..
Toyota Celica T20, har blivit så billiga.. runt 20k för både AT200 och ST202.. men är dom ekonomiska ?
Jag har också funderat på..
Lexus LS400, fina bilar, men tidiga 90-talare med V8 och 35k på mätaren.. hmm..
..Hjärtat säger också
Toyota Celica ST165

Just nu lutar det mest åt ST202, tänker jag dumt där ? jag gillar verkligen T20-modellen, och efterssom
kostnadsskillnaden mellan AT200 och ST202 är marginell så undrar jag om man verkligen ska köpa
en AT200 bara för bränsleförbrukningen ? gissar att månadskostnaden på en ST202 är ca 50kr extra för försäkringen och hur mycket mindre drar den egentligen ? kommer troligen köra ca 2x5 mil om dagen, alltså 200mil/mån, om AT200 drar en deciliter mindre så blir det 20 liter mer, vilket är typ 300:-. ..skulle den dra två deciliter mer så börjar det bli svettigt dock.
En SAAB 9000 drar nog typ samma i jämförelse med en AT200 ? och liknande försäkring, men då får man en bekvämare bil med mycket mer motor, men inte alls lika kul att köra..
Åsikter ? (om hela listan), andra förslag ?