passar Kofångarbalken från -90 celica till -91

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Zaeid
Bilmodell: Celica GT-i
Årsmodell: 1991
PostOrt: Äppelbo
Land (Country): Sweden

passar Kofångarbalken från -90 celica till -91

Inlägg av Zaeid »

Hejsan allihopa!!

Jag undrade alltså om kofångaren från 90 celica passar till 91 eftersom jag har problem att hitta =/
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Kontakt:

Re: passar Kofångarbalken från -90 celica till -91

Inlägg av Fnys »

Den modell och kaross du har är 5 generationens celica (t18) och tillverkades mellan 1990-93...
...så JA, kofångarbalken ska vara densamma på årsmodell 90 och 91. Observera att båda är från GTI-modellen (st182) då Celica GT4 och GT4 CS har en annan balk (rätta mig om jag har fel).

Lite off topic och en egen fråga:
GTI-modellen kom med widebody sista året (1993), är det samma kofångarbalk som innan eller GT4'ans?
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Re: passar Kofångarbalken från -90 celica till -91

Inlägg av PierreW »

Fnys skrev:Den modell och kaross du har är 5 generationens celica (t18) och tillverkades mellan 1990-93...
...så JA, kofångarbalken ska vara densamma på årsmodell 90 och 91. Observera att båda är från GTI-modellen (st182) då Celica GT4 och GT4 CS har en annan balk (rätta mig om jag har fel).

Lite off topic och en egen fråga:
GTI-modellen kom med widebody sista året (1993), är det samma kofångarbalk som innan eller GT4'ans?

Är ju bara o jämföra artnr ;) http://www.toyodiy.com/parts/q.html
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Skriv svar