Biltema-tips, tändstift

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
Nizzehult
Bilmodell: Yaris 1.3 -00
Årsmodell: 2000
PostOrt: -

Biltema-tips, tändstift

Inlägg av Nizzehult »

Biltema har utförsäljning just nu på en del varor som kommer att utgå och jag köpte bl a 4-pack Eyqqem-stift till Corollan (som är märkta "Biltema") för 5 spänn per förpackning!
75-829 heter dom (RFC 52 LS 5, motsvarar NGK BCPR5ES-II)
Bra stift, kör med dom annars med och 1,25/st är väl att betrakta som löjligt billigt!
"Told you so"
Sincerely,
Your Intuition
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Biltema-tips, tändstift

Inlägg av Glenn »

Onekligen riktigt billigt, men inget jag skulle våga köra med själv :)

Jag köpte ett torrladdat moppebatteri för 10:- på nån sån rea förut, kan finnas en del riktiga fynd.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Pugho
Bilmodell: Celica GTi
Årsmodell: 1991
PostOrt: Eskilstuna

Inlägg av Pugho »

Vissa franska bilar levereras ju med Eyqyem (eller hur det nu stavas) -stift original..
Vet inte.. det kanske säger mer om franska bilar än om stiften iofs..
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm

Inlägg av Glenn »

och tyska bilar levereras med beru, men japanska bilar brukar kräkas på beru.. jag skulle personligen aldrig sätta annat än NGK eller Denso i en japansk bil/MC (eller en SAAB)

Men har man testat och det fungerar på just den bilen man ska ha dom i, varför inte typ.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Nizzehult
Bilmodell: Yaris 1.3 -00
Årsmodell: 2000
PostOrt: -

Inlägg av Nizzehult »

Nu gällde inte diskussionen om dessa stift var bra eller inte men till en standardbil med lågprestanda så funkar dessa stift alldeles ypperligt!
Hade jag däremot turbo, chippat, +200hk eller annat så skulle jag nog aldrig fundera men till bruksbilar - bra val. Har aldrig haft några problem.

Har en Mitsubishi med iridiumstift som kostar 250,-/st (inget annat funkar), hade en BMW där inget annat än BMW's "egna" Boschstift funkade - annars fick man helskumma avgasvärden osv, så visst finns det en del sanning i att stiften kan vara otroligt viktiga men som sagt: i Toyotas bruksmotorer funkar dessa stift bara bra.
"Told you so"
Sincerely,
Your Intuition
Skriv svar