Hej
Finns det ngn som kan ge goda råd kring nya stötdämpare/fjäder Avensis CC -01? Jag skulle vilja att den vara hårdare i framförallt bakvagnen. Kone? Bilstein? Vad monteras av de som vill få bilen lite styvare? Finns det nån bra firma i Sthlmnstrakten för sådant här?
Stötdämpare/fjädring Avensis -01
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Re: Stötdämpare/fjädring Avensis -01
Du har inte gett nån förklaring till varför du vill ha bilen hårdare, lasta, dra släp/husvagn eller snabba riviga starter vid rödljusen?Vision54 skrev:Hej
Finns det ngn som kan ge goda råd kring nya stötdämpare/fjäder Avensis CC -01? Jag skulle vilja att den vara hårdare i framförallt bakvagnen. Kone? Bilstein? Vad monteras av de som vill få bilen lite styvare? Finns det nån bra firma i Sthlmnstrakten för sådant här?

Fjädrar är väl det i första hand du ska byta i så fall,
Lesjöfors har "heavy duty" till Avensis, http://automotive.lesjoforsab.com/autom ... &s=javacat
Annars finns det ju sänkningssatser typ överallt på internet till bra priser, säkerligen ställbara Coilovers också,
dem gör bilen ett par snäpp hårdare jämfört med original, plus att Coilovers oftast går att ställa i både hårdhet och höjd.
Kan dock i vissa fall bli lite väl hårda för vardagskörning ihop med lågprofilsdäck

F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Re: Stötdämpare/fjädring Avensis -01
Hej igen
Tack för ditt svar.
Jag tycker helt enklet den är för mjuk - särskilt bak om man har last. Ska också dra släp och jag vill ha ett bättre system. Riviga starter vid Rödljusen...Nej - inte det....Var man kan hitta paket med fjäder/dämpare - sökt men inte hittat. verkar som att man måste sänka bilen och det gillar jag inte.
Tack för ditt svar.
Jag tycker helt enklet den är för mjuk - särskilt bak om man har last. Ska också dra släp och jag vill ha ett bättre system. Riviga starter vid Rödljusen...Nej - inte det....Var man kan hitta paket med fjäder/dämpare - sökt men inte hittat. verkar som att man måste sänka bilen och det gillar jag inte.
PierreW skrev:Du har inte gett nån förklaring till varför du vill ha bilen hårdare, lasta, dra släp/husvagn eller snabba riviga starter vid rödljusen?Vision54 skrev:Hej
Finns det ngn som kan ge goda råd kring nya stötdämpare/fjäder Avensis CC -01? Jag skulle vilja att den vara hårdare i framförallt bakvagnen. Kone? Bilstein? Vad monteras av de som vill få bilen lite styvare? Finns det nån bra firma i Sthlmnstrakten för sådant här?![]()
Fjädrar är väl det i första hand du ska byta i så fall,
Lesjöfors har "heavy duty" till Avensis, http://automotive.lesjoforsab.com/autom ... &s=javacat
Annars finns det ju sänkningssatser typ överallt på internet till bra priser, säkerligen ställbara Coilovers också,
dem gör bilen ett par snäpp hårdare jämfört med original, plus att Coilovers oftast går att ställa i både hårdhet och höjd.
Kan dock i vissa fall bli lite väl hårda för vardagskörning ihop med lågprofilsdäck