Helljus - säkringar

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
xerxes28
Bilmodell: Toyota Corolla 1.6 kombi
Årsmodell: 2003

Helljus - säkringar

Inlägg av xerxes28 »

Har en Toyota Corolla 1.6 kombi från 2003.

Säkringsplatserna HEAD RH och HEAD LH utgår jag från avser helljus höger och vänster sida, eller? Varför sitter det inga säkringar på plats i dessa?
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Re: Helljus - säkringar

Inlägg av PierreW »

Om helljuset funkar så är de inget att bry sig om.
Toyota använder många komponenter till olika bilmodeller, då kan de ibland bli att de "fattas" saker.

Om du tittar i den lilla säkringsdosan ovan kylet med ett vitt H på, så hittar du säkringarna till ljuset om jag inte minns fel. ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
xerxes28
Bilmodell: Toyota Corolla 1.6 kombi
Årsmodell: 2003

Re: Helljus - säkringar

Inlägg av xerxes28 »

Tackar, glömde den lilla säkringsdosan, där satt de naturligtvis. Helljuset funkar men har konverterat till xenon och då skulle det vara 20A säkringar. Gjorde misstaget att köpa säkringar först och upptäcka efter jag slitit upp förpackningen att det är minimodellen av säkringar.
Skriv svar