Se tråden http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=22&t=6930
I början sökte jag mest efter saab 9000, men dom har ju faktiskt börjat stiga i pris, iaf dom sena med 2.3 turbo som jag vill ha.. jag letade även efter camry och celica och lite annat, gick inte så bra.
Efter att ha testat en AT200 (ST) på en bilfirma (se tråden ovan) så blev jag väldigt inne på en sådan, dom växer ju dock inte direkt på träd, men istället hittade jag en ST202 (GT) i södertälje hos en bilfirma.. mörker.. 1.5h resväg för mej där jag bor nu

I telefon så sa säljaren att den var jättefin, knappt nån rost alls, utom lite på taket, ingen rost på dörrarna, all el fungerade och den gick jättebra.. men det vet man ju hur det brukar vara..
När jag kom dit kollade jag på bilen och den var i hyfsat skick karossmässigt, lite rost i dörrunderkanterna som var halvhyfsat lagat, lite små bucklor, rost runt vindrutan, en stooor spricka i vindrutan, dock inte i synfältet. jag såg också att nån hade plockat bort alla märken på bakluckan, inkl toyotamärket, och spacklat och spraymålat.. hmm..
Jag kunde också konstatera att det är nån som försökt limma på mittkonsolen, stereon satt på tre kvart, den hade tygklädsel (i mycket fint skick), den hade nån HEMSK mojutt som sprutade in parfym i luften från ventilationsgallren, instruktiosn och servicebok saknades, all el utom värmen i förarsätet verkar fungera samt elantennen, den är uppe typ en decimeter hela tiden.
Jag provstartar och den låter väldigt tyst och fin i motorn, startar dessutom ögonblickligen, jag kör iväg och den känns tight och fin i styrning och fjädring, klonkar inte oroväckande i gupp (den har ju superstrut så..) bromsarna verkar ta jämt och fint, jag kan inte testa ABS, men ABS-lampan lyser vid start och slocknar sen direkt så jag antar att den fungerar.
..Efter lite tveksan slår jag till, så nu är jag ägare av en ST202 att ha som daily driver, inte riktigt som jag hade planerat men vad fan

Efter köpet har jag konstaterat att bilstereon var felaktigt inkopplad, åtgärdat nu, elantennen var urkopplad, och när man kopplade i n den satt den inte oväntat fast, efterssom jag haft japanska bilar med den idiotiska uppfinningen elantenn förut har man ju en viss vana att fixa dessa, så nu efter en del mecklande så går den upp ca 90%, och ner så det stycker upp kanske 2-3cm.. det får duga

Jag har också konstaterat att spolningen på lysena bara fungerar på högersidan, måste kolla det.. samt upptäckt att nån har monterat fett slutsteg i bilen, och sen tagit bort det, det går en fet++ kabel (säkert 10-12mm i diameter på kopparen) till bagaget samt lågnivåkablar.. vad som var mindre lyckat var att man bara låtit kablarna hänga, så det var alltså en oisolerad fet pluskabel avsäkrad med 60A oisolerad i bagaget *SUCK* jag har tillfälligt isolerat den med eltejp nu

En annan sak är att luckan till tanklocket nog är uppbruten nån gång, sitter lite snett och ena fästet är av.. fälgarna är ganska fula och har "åretruntdäck", i.e dåliga både på sommaren och vintern, får försöka hitta en uppsättning nya hjul, och kanske kasta på dubbisar på dessa fälgarna.
En annan dålig sak är att jag fick med EN nyckel, och EN larmbricka suck.. fick dessutom inte med instruktionsbok eller servicebok, finns en lapp i motorrummet som säger att kamrem byttes 2009 vid 22k, bilen har nu gått drygt 25k.
Nåväl, jag tror det var ett bra köp och att jag kommer att trivas med bilen, hoppas det iaf