Styrstag 9 månader eller 15 år?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Agrik72
Bilmodell: Carina E
Årsmodell: 1997

Styrstag 9 månader eller 15 år?

Inlägg av Agrik72 »

Hej!

Lämnade in bilen på rep i november 2011, bla för byte av styrstag vä/hö hos en känd bilrepkedja
Bromsrör som skulle vara bytt har fortfarande Toyota original "skydd" på sig o e rostiga
Såg det först idag när jag skulle byta bromsar
För inte e väl dessa stag 9 månader gamla?

http://ladda-upp.se/data/dpyptkwbqredky/

Försöker ladda upp fler bilder med min telefon verkar inte vilja hitta teckning mer
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Re: Styrstag 9 månader eller 15 år?

Inlägg av PierreW »

Nu ser man inte själva kulleden i änden på staget men om man ska gå på de som man ser så säger jag 15år.
Även om den nya p-änden gått en vinter så borde den inte se ut så.

Synd att du inte bytte till en Toyota original, då hade den gått 15 år och troligtvis 25000mil till.
Köper man en hos "pirat" marknaden har den samma livslängd som Volvos, Audis m.fl.
Alltså runt 5000mil lite beroende på vägstandard.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Agrik72
Bilmodell: Carina E
Årsmodell: 1997

Re: Styrstag 9 månader eller 15 år?

Inlägg av Agrik72 »

Nja, inte lönt till denna bil att köpa original, hade verkstan bara gjort sitt jobb så hade det varit okej.
Ska lämnas in i veckan igen på garanti.

/Tack
Skriv svar