Model: Toyota Avensis 2001
Placering: Högerbak
Hej,
Skall återmontera en ny El-fönsterhiss med motor & stolpe, då den gamla vajern sprack?!
Men när den nya, som är exakt likadan som den tidigare, skall återmonteras så är det VÄLDIGT tight att få i motorn i sina tre skruvhål och stolpens två, det går säkert ifall man spänner väldigt mycke, men jag är rädd att plåten viker sig i dörren, det är ca 1,5 cm som skall spännas!
Någon som har erfarenhet av detta eller har några idéer på hur man kan lösa detta?
Det går att släppa på vajern nertill på stolpen och på så sätt få allt på plats, men sen är det i princip omöjligt att spänna vajern på plats igen om man inte använder väldigt mycke våld och då är jag rädd att något pajar!
Tacksam för lite idéer!
Mvh Johan
---Edit---
Det finns tydligen två olika modeller till Toyota Avensis 2001, en med lång stång och kort vajer eller lite kortare stån och då lite längre vajer. Jag fick fel till min bil! ;(
Byte av Elhissar till Toyota Avensis - Löst!
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.