Lysande batterilampa och hackande Corolla -91

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Apriori
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1991

Lysande batterilampa och hackande Corolla -91

Inlägg av Apriori »

Skulle uppskatta lite tips och råd på vad som kan vara fel med gamla Corollan.
Det började med att batterilampan började lysa, även på bara tändning, och bilen började hacka rejält när man kör. Provade att byta ut generatorn till en som jag vet är i fint skick vilket hjälpte en dag eller två men sedan kom problemen tillbaka. Använder jag mer el i bilen än enbart parkeringsljus, t ex sätter på fläkten eller stereon så dör bilen på några minuter på tomgång. Dock när jag kommer upp i kanske 3000 varv så slocknar batterilampan och allt verkar bra, tills man stannar i en korsning och går ner i varv, då kommer hackandet och den lysande lampan tillbaka.
Vad kan det vara för fel? Har kollat de flesta kontakter och jord och det ser bra ut. Batteriet är inte nytt men ser fräscht ut. Kan det vara så enkelt som att byta ut batteriet?