Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Nej, förgasaren pratar inte Can-bus och det gör inte det vakumelektriska centrallåset heller.
Det blir en halvsimpel AVR-mikrokontrollerhistoria som kollar hastighet-, växelläge- och map/tps-givare. Det är bara 3st solenoider man styr i lådan, 2st för växlar 1-4, 1st för lockup. Modernare lådor styr även linjetrycket med en PWM-solenoid, i denna är det med vajer.
Erik Berg Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
Hemiyoda skrev:Nej, förgasaren pratar inte Can-bus och det gör inte det vakumelektriska centrallåset heller.
Det blir en halvsimpel AVR-mikrokontrollerhistoria som kollar hastighet-, växelläge- och map/tps-givare. Det är bara 3st solenoider man styr i lådan, 2st för växlar 1-4, 1st för lockup. Modernare lådor styr även linjetrycket med en PWM-solenoid, i denna är det med vajer.
Jag beställer gärna en sån hemiyoda special box sen eller i alla fall receptet
Nu har jag provkört. Min beggade A340e från japan funkar bra. Växlar mjukt o fint. Lockup:en ger trevligt motorvarv vid landsvägskörning. Mitt truedualsystem låter koolt när motorn är kall och går lite ojämnt, låter lite B vid fullgas dock.
Värmepaketet läcker gaah!! Hata. Biltemasoppapumpen låter som den kommer grenadera precis när som helst, sicket crap. Sekundärspjället verkar inte öppna, eller så har jag vant mig vid 400nm+ med gamla motorn..
Hoppas jag kan ta en längre provtur imorrn.
Erik Berg Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!