Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Uppdatering: Gick ut häromdagen, skrollan har stått sen sist jag postade, vred om nyckeln och inte ett liv. Satte dit en laddare, laddade en halvtimme, chokade, vred om, startade direkt. Varmkörde henne ordentligt. Tyvärr ligger det en brädhög ivägen, annars hade hon fått åka en sväng också. Nästa gång hon flyttas blir det nog in i garaget. Snart, hoppas jag.
Fick just reda på från transportstyrelsen att min Carina är den äldsta i Sverige som fortfarande är kvar i registret. Hurvida det fanns några äldre som är avregistrerade kunde han inte svara på. Hoppas på att Toyota kan svara på det.
För att komma med en statusuppdatering: Det har minskat från 5 till 2 dm snö på kapellet. 5-8 plusgrader dom senaste tre dagarna har gjort sitt. Nu ska det ju dock komma en decimeter till idag/kväll.. Snart snart är det vår så det går att göra klart garaget och få in henne där.
På tal om regnummer, jag blir grinig på att transportstyrelsen inte delar ut dispenser för att ha tvåradig skylt ens när bilen är gjord för det, utan man får såna fula små pytteskyltar..
nej det är mycket störande
på min Pontiac har jag fått klippa av skylten och hålla på för att få in den mellan skylt belysningen också kommer snuten och gnäller för det! hur fan ska man göra då!? jävla byråkrater
inte orkat bry mig så mycket ringt försökt en gång är ju bara telefonsvarare hit och ditt måste komma i kontakt med en riktig människa för att ha en chans att få en