Har kanske en ovanlig fråga.
Det är rätt stora dörrar på celican och rätt trångt i garaget mitt. Det är tur man är smidig (som ett kassaskåp).
Vad jag är nyfiken på om det skulle gå att öppna dörrarna mer om dom hängdes om och öppnades som på lamorghini.
Inte så mycket för styling utan mest om det skulle bli mer praktiskt
Finns det ens sådat, och skulle det vara svårt att montera?
Bilen är en Celica av 2001 års modell.
Det är en sak till också.
Lambodörrar ska kunna öppnas utåt och uppåt för att det ska gå att öppna dörren när bilen ligger på taket.
Dom flesta billiga kitt går det inte på och det gillar inte SBP.
Det är alltså mer en säkerhetspryl än pappers-snack.
Lite mer än att bara sätta dit dom då med andra ord.
Dock verkar ju kittet som Fnys länka öppnas rakt ut en bit, 30-45cm är cirka det dörrana öppnas just nu i garaget och det är med nöd och näppe jag kan klämma ut mig. Inte helt enkelt för en fullvuxen karl på 1.95 och 120 kg.
Det är mest ur praktisk synpunkt jag ville ha dörrarna, det är ju rätt trångt i mitt garage (garage till lägenhet är ju inte mycket att hurra över). Sen finns det en hel del folk som är komplett inepta på parkera och ställer sin bil så nära min som fysiskt möjligt (någon pajjade en av mina sidospeglar på parkeringen vid ica i skara... två veckor efter jag köpte den).
Kanske bara jag som fantiserar, men jag får en känsla att det skulle vara lättare att kliva in och ut med lambo hängning på dörrarna, eftersom i många fall jag jag inte öppna dörrarna fullt ut. Dom är ju över en meter långa.