Jag har flyttat filtret och tagit bort original oljekyl. Nu sitter det ett betydligt större vattenkylt oljekyl och oljetempen ligger mellan 90-105 grader, innan var den över 140.
Tack för bilderna och infoń Cyrix. Jag har kollat på ett kit från England där det är filterflyttare och oljekyl, dock luftkyld.
Hur är det med detta, visst vore det perfa med vattenkyld men lite mer jobb. Jämfört med original oljekylare så måste ju en luftkyld kylare i fronten vara bättre. Original har man ju bara en kylningsgrad på minst 90 grader. I en luftkyld kommer du ju ner en bra bit.
Själv funderar jag på en något enklare lösning. Först en filterflyttare från block till front och ett termoblock från det externa filtret till luftkyld oljekylare. Orginalvattenkylningen är kvar.
Vet inte om det ger dig några idéer, finns delar på t ex Trendab och KGtrimning om du vill inspireras!
KidC skrev:Svårt att inte bli impad av Cyrix seriösa bygge!
Själv funderar jag på en något enklare lösning. Först en filterflyttare från block till front och ett termoblock från det externa filtret till luftkyld oljekylare. Orginalvattenkylningen är kvar.
Vet inte om det ger dig några idéer, finns delar på t ex Trendab och KGtrimning om du vill inspireras!
Ja något sånt får det bli! Tack som fan för inlägget, hade glömt bort trendab totalt