Vilka tillverkare fanns det på 60-talet.
Ska ev flytta dragkrok mellan 2 bilar. jo corona -66
Kan ju bli problem vid BES.
Dragkrok ??
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987.
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987.
- Swecap
- Pay User
- Inlägg: 531
- Blev medlem: ons 04 mar 2009, 22:43:11
- Bilmodell: Avensis
- Årsmodell: 2000
- PostOrt: Bollnäs
- Land (Country): Sweden
Dragkrok ??
Corona RT40 -66
- Johnny Blade
- Pay User
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Ort: Aghastadhum
- Kontakt:
Re: Dragkrok ??
Bröderna Olsson har ju hållit på ett tag med drag.
Det viktigaste är att skylten sitter kvar på draget,sedan att det finns en monteringsanvisning.Den sistnämnda verkar man kunna klara sig utan om draget är enkelt och man får rätt besiktningssnubbe(det gick bra på min Supra).
http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... rt=1742744
Undrar om denna passar på din bil.
Det viktigaste är att skylten sitter kvar på draget,sedan att det finns en monteringsanvisning.Den sistnämnda verkar man kunna klara sig utan om draget är enkelt och man får rätt besiktningssnubbe(det gick bra på min Supra).
http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... rt=1742744
Undrar om denna passar på din bil.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: Dragkrok ??
Har kollat på de där själv då jag tänkt sätta på drag på en kärra som det inte finns kvar någon som tillverkar och kärran får dra 1200 kilo enligt Transportstyrelsen. På http://www.toyotaclubsweden.com/wiki/in ... Dragkrokar finns ett gäng tillverkare. Går att bygga eget drag så länge man inte ska dra över 1500 kilo (i mitt fall var det max 1200 kilo). Skaffa ett begagnat och se till att få med monteringsanvisningen. Flera av tillverkarna har så man kan ladda ner monteringsanvisningarna med sen är det "bara" hem för att modifiera och montera. Använd samma typ av material (tjocklek å sånt) som draget är gjort i om man behöver ändra på dragbalken eller nått. Är det för klent eller svetsarna ser dåliga ut kan de bli problem. Det kan även behövas en vägning. Det finns dock några mått på vart själva kulan ska vara. Inom X cm från kofångaren samt inom X cm från marken. Finns en guide i Tidningen http://www.classicmotor.se/ med men minns tyvärr inte i vilket nummer.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]