Göra egen krets? O vart fixar man detta? Har inte hört om någon fuelcutdefender tidigare på ST205, så det var nytt. Folk säger att det bara är att höja ladd, inte mera än så... men ja det kan ju vara fel.
jo pysventil tänkte jag också använda mig av, men frågan är exakt vart man kopplar in den och laddtrycksmätaren. Får väl leta lite guider på engelska om det inte kommer några svenska svar här

Bilder osv vore trevligt om någon pallar
3" DP är beställd, och tänkte lägga ladd på 1.2 för att få en stabil o hållbar bil
Jonex skrev:Dom flesta gör en egen liten krets såkallad FuelCutDefender, Fcd för att ta bort Fuelcuten som inträder vid ca 0.8 bar på st205 om jag minns rätt.
Vidare så tror jag dom allra flesta använder en pysventil för att höja laddet, allt annat är bara onödigt dyrt då det i slutändan är Wg-klockans mekanik som styr, iaf så länge du kör med org turbo och den Wg-klockan.
Pysventilen kopplas in på slangen mot Wg-klockan.. eftersom den har till uppgift att pysa bort en del av trycket så att klockan öppnar senare. Kommer inte på någon bättre förklaring just nu.
Laddtrycket kan gå upp mot 1,4 har jag för mig men 1.2 är ju helt klart tillräckligt på en org motor.
3" Downpipe sägs göra stor skillnad också.