För det är ju ingen som har haft problem med vev o ramlager eller kolvar på 3S-GTE
Man kan ju ställa sig frågan vilket skick motorerna var i innan de trimmades/rasade. Även den bästa motorn har sina begränsningar. Med tanke på Skylinens m fl. rykte om att vara odödlig kanske de pressas för hårt eller inte sköts om tillräckligt bra då de ju är "odödliga". Där har ju 3S-GTE fördelen att kanske inte vara riktigt lika känd på det viset även om många tycker att det är en underbar motor.
Sen kan man ju tycka att det ska sitta oljekyl original, visst, men om man vet att det är en brist fixar man väl till det innan man pressar dem bortom vad de klarar. Avsaknaden av oljekyl sätter ju bevisligen en ribba som man inte ska överskrida. De rasar väl knappast vid endast normal vardagskörning?

[/quote]
Jag har då bara sätt en som fått vevlagerraspå sin 3sgte o de var här i klubben. Annars har jag aldrig sätt eller hört om detta o mina lager såg tipp topp ut men bytte dem ändå.
Hursom denna skyline hade 2kolvar havererat så så att fodrena va helt kassa.
Oftast haverar kolvarna på 3sgte så att man enbart kan byta kolvar utan att blocket e helt förstört.
Hursom det finns många 2litare som är skottsäkra o bra men mycket skit också .
nissan är en av dem som ja anser vara sopor men smaken e som baken- delad.
sen finns de ju saab 2 liters turbo som håller hur grymt som helst men är iof tråkiga .
Sen har vi volvo som gör grymt bra moter också men stakarna e klena vid högre effekter.