Hej jag läste någonstans att det blir annan ljudnivå med extraktorgrenrör.
vet någon vad skillnaden blir på ljudet (om det blir någon alls).
Har hittat en som säljer ett äkta motoria grenrör som passar till turbomotorn på mr2-93
ljudnivå på extraktorgrenrör
-
- Bilmodell: MR2 TURBO
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Borås/GBG
Re: ljudnivå på extraktorgrenrör
kribbe skrev:Hej jag läste någonstans att det blir annan ljudnivå med extraktorgrenrör.
Har hittat en som säljer ett äkta motoria grenrör som passar till turbomotorn på mr2-93
Ursäkta Kribbe men jag kör en liten offtopic här

Jag letar ju som en idiot efter ett någorlunda okay eftermarknads grenrör till min mr2:a och vad jag fattat så är
just Motoria grenrören lite lite bättre än flertalet av alla Kina grenrör som finns till mr2:or...
Så vart hittade du detta grenrör?
Ante.
-
- Pay User
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: hanaskog
- Land (Country): Sverige
Där är en här på forumet som säljer ett. Men det köper kanske jag ( har inte bestämt mig än)KACE80 skrev:kribbe skrev:Hej jag läste någonstans att det blir annan ljudnivå med extraktorgrenrör.
Ursäkta Kribbe men jag kör en liten offtopic här...
Jag letar ju som en idiot efter ett någorlunda okay eftermarknads grenrör till min mr2:a och vad jag fattat så är
just Motoria grenrören lite lite bättre än flertalet av alla Kina grenrör som finns till mr2:or...
Ante.
http://www.toyotaclubsweden.com/viewtop ... =21&t=1962
-
- Bilmodell: MR2 TURBO
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Borås/GBG
kribbe skrev:Där är en här på forumet som säljer ett. Men det köper kanske jag ( har inte bestämt mig än)KACE80 skrev:kribbe skrev:Hej jag läste någonstans att det blir annan ljudnivå med extraktorgrenrör.
Ursäkta Kribbe men jag kör en liten offtopic här...
Ante.
http://www.toyotaclubsweden.com/viewtop ... =21&t=1962
Ja jag anade att det var just detta grenrör som du syftade på...
Jag har också tänkt på detta men men svetsningarna ser identiska ut med de dåliga och billiga grenrören så jag vågade inte
chansa....
Plus att han höjde priset med 500kr

-
- Pay User
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: hanaskog
- Land (Country): Sverige
enligt hans annons så har han inte fått några klagomål om sprukna svetsar och annat...men man vet aldrig