
Vi sitter på en Corolla (1993, 4A-FE) som inte kommer gå igenom besiktningen nästa gång och funderingarna går mot att bygga isbil av den. Dess 1,6a på 110 hk är ingen raket så, utan någon tidigare erfarenhet, undrar jag hur det skulle gå att lyfta över turboprylar från en Celica? Jag kan få tag på allt utom turbon (och motorn då)
Hur långt kan det tänkas att sprutet räcker till, standard corolla alltså? Är det ens möjligt att använda det? Kan jag plocka det från Celican? (88a) Är det i så fall bolt on?
Är det samma drivlina i Corollan som på Celican? (4WD)
Är det bättre att bygga allt själv (grenrör, plenum etc)?
En annan fråga, denna bil var inlämnad på verkstad som bytte topp och efter det så har den fått en effekt-kick vid 5300 varv, kan det vara kammen som är felställd eller kan det vara så att det sitter en annan kam där nu?
Hurpass kass är toppen/insug/grenrör standard? Jag har gjort lite jobb på motorcykel men är ingen stjärna, men jag skulle isåfall porta etc själv.
Alla svar uppskattas =)
MvH
Olle