
Lite av en dröm
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987.
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987.
- Hemiyoda
- Pay User
- Inlägg: 503
- Blev medlem: tor 05 feb 2009, 22:11:02
- Bilmodell: Charmant
- Årsmodell: 1987
- PostOrt: Västerås
- Land (Country): Sverige
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Re: Lite av en dröm
2000GT:n har ju handknackad alukaross vad jag vet så den rostiga skapelsen ovan lär ju va en replika. 

Erik Berg
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
- Johnny Blade
- Pay User
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Ort: Aghastadhum
- Kontakt:
Re: Lite av en dröm
Jo,rosten är ju lite skum.
Läste lite här.
http://www.japanesenostalgiccar.com/for ... ght=2000gt
"When I was in Japan I visited with some 2000GT owners, and in the collection of one owner were numerous pictures of this car. He wasn't sure as to it's story, but when we asked some of the other guys it turns out this car is actually one of the Fuji race cars from around 1967. After racing for Toyota the car was sold and made it into private hands where it continued racing, although with a highly modified body as can be seen by the fender flares."
Läste lite här.
http://www.japanesenostalgiccar.com/for ... ght=2000gt
"When I was in Japan I visited with some 2000GT owners, and in the collection of one owner were numerous pictures of this car. He wasn't sure as to it's story, but when we asked some of the other guys it turns out this car is actually one of the Fuji race cars from around 1967. After racing for Toyota the car was sold and made it into private hands where it continued racing, although with a highly modified body as can be seen by the fender flares."
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
- Mr Dezent
- Inlägg: 280
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 08:15:52
- Årsmodell: 0
- PostOrt: Karlskrona
- Ort: Karlskrona
Re: Lite av en dröm
Hittar ingen direktlänk till företaget som säljer kittet.cheetah1 skrev:Anyhow, länk till 2000gt-kitet det pratades om tidigare?
Men här är en i raden av artiklar om 2000 GT-replikan från tillverkaren Road Star Garage.
http://bilsport.se/news.php?id=66502
- Hornlund
- Inlägg: 749
- Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
- Bilmodell: MR2 & IS200
- Årsmodell: 8500
- PostOrt: Örnsköldsvik
- Land (Country): Sweden
- Ort: Örnsköldsvik
Re: Lite av en dröm
Ja, då kanske t.o.m Bond vågar köra japanskt igenGlenn skrev:troligen toyotas vackraste bil någonsin, synd att dom inte kan haka på retromuskeltrenden och göra en modern version av den med samma grunddrag.

/ Mikael, MR2x2 & IS200.