Tappat klös i mr2:an :(
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: tor 23 apr 2009, 21:15:26
- Bilmodell: Mr2 Turbokonverterad
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: Tumba
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
Tappat klös i mr2:an :(
Tjena allihopa.
Har fått ett lite jobbigt problem me kärran (mr2 -90 turbokonverterad)
När jag gasar på så tappar den ork vid 3000 varv, den trycker på bra upp till dess men sen tar d slut.
Någon som vet vad som behövs göras??
Micke
Har fått ett lite jobbigt problem me kärran (mr2 -90 turbokonverterad)
När jag gasar på så tappar den ork vid 3000 varv, den trycker på bra upp till dess men sen tar d slut.
Någon som vet vad som behövs göras??
Micke
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Tappat klös i mr2:an :(
Om du ger oss lite mer info, så blir det nog lättare att hjälpa dig.MaDMikE skrev:Tjena allihopa.
Har fått ett lite jobbigt problem me kärran (mr2 -90 turbokonverterad)
När jag gasar på så tappar den ork vid 3000 varv, den trycker på bra upp till dess men sen tar d slut.
Någon som vet vad som behövs göras??
Micke
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: tor 23 apr 2009, 21:15:26
- Bilmodell: Mr2 Turbokonverterad
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: Tumba
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
Re: Tappat klös i mr2:an :(
När den tappar så känns d som nån trampar ner kopplingen, fast motorn ligger kvar på 3000 varv.
Vet inte om d hjälper mkt mer, men vet inte riktigt hur jag ska förklara
Vet inte om d hjälper mkt mer, men vet inte riktigt hur jag ska förklara

- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Tappat klös i mr2:an :(
Hur är den konverterad? med orginalsprut, piggyback eller helt nytt sprut.MaDMikE skrev:När den tappar så känns d som nån trampar ner kopplingen, fast motorn ligger kvar på 3000 varv.
Vet inte om d hjälper mkt mer, men vet inte riktigt hur jag ska förklara
Jättesvårt att kunna gissa sig till något fel när man inte vet alls hur det är gjort.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Inlägg: 4
- Blev medlem: tis 13 apr 2010, 13:48:53
- Bilmodell: MR2 GTS
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: 416 67
- Land (Country): Sverige
Re: Tappat klös i mr2:an :(
Det är möjligtvis inte så att den dumpen släpper ut vid 3000 varv?
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: tor 23 apr 2009, 21:15:26
- Bilmodell: Mr2 Turbokonverterad
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: Tumba
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
Re: Tappat klös i mr2:an :(
jag vet inte så mkt om hur d e gjort, köpte den som den e o han som jag köpte den av hade inte heller nån större koll.
har inte meckat me turbobilar förr, så jag e riktigt noob på sånt. vet att jag har en pys i men den pyser inte vid 3000.
har ju inte haft problemet förr, köpte bilen förra våren.
har inte meckat me turbobilar förr, så jag e riktigt noob på sånt. vet att jag har en pys i men den pyser inte vid 3000.
har ju inte haft problemet förr, köpte bilen förra våren.
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Tappat klös i mr2:an :(
Då blir det nog väldigt svårt för någon att lyckas hjälpa dig utan att se bilen.MaDMikE skrev:jag vet inte så mkt om hur d e gjort, köpte den som den e o han som jag köpte den av hade inte heller nån större koll.
har inte meckat me turbobilar förr, så jag e riktigt noob på sånt. vet att jag har en pys i men den pyser inte vid 3000.
har ju inte haft problemet förr, köpte bilen förra våren.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: tor 23 apr 2009, 21:15:26
- Bilmodell: Mr2 Turbokonverterad
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: Tumba
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
Re: Tappat klös i mr2:an :(
jo, jag antar d 
men tack för din tid iaf
/micke

men tack för din tid iaf

/micke
- Jonex
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
- Bilmodell: Celica GT-Four st165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Smedjebacken
- Land (Country): Swe
- Ort: Smb, Dalarna
Re: Tappat klös i mr2:an :(
Kolla alla vakumslangar som går till turbon, kolla även alla skarvar på tryckrören, från turbon till motorn.
Läcker det luft någonstans där så kommer inte motorn att dra nytta av turbon och då blir det ett "tvekande" , typ som du beskriver. Och det är vid just 3000 varv som turbon bygger riktigt tryck , så det kan mycket väl vara så att det börja läcka
i någon skarv precis då.
Läcker det luft någonstans där så kommer inte motorn att dra nytta av turbon och då blir det ett "tvekande" , typ som du beskriver. Och det är vid just 3000 varv som turbon bygger riktigt tryck , så det kan mycket väl vara så att det börja läcka
i någon skarv precis då.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: tor 23 apr 2009, 21:15:26
- Bilmodell: Mr2 Turbokonverterad
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: Tumba
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
Re: Tappat klös i mr2:an :(
Jonex skrev:Kolla alla vakumslangar som går till turbon, kolla även alla skarvar på tryckrören, från turbon till motorn.
Läcker det luft någonstans där så kommer inte motorn att dra nytta av turbon och då blir det ett "tvekande" , typ som du beskriver. Och det är vid just 3000 varv som turbon bygger riktigt tryck , så det kan mycket väl vara så att det börja läcka
i någon skarv precis då.
Tack för tipsen

Får ta o grotta mig ner i djungeln.