oljestickan flyger ur!
-
- Inlägg: 360
- Blev medlem: tor 05 mar 2009, 21:07:04
- Bilmodell: Celica GTi
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Eskilstuna
- Land (Country): Sverige
Re: oljestickan flyger ur!
Tobbe har rätt, vevhusvent måste sitta på turbons sugsida för att det ska fungera med en konverterad sugis. Dock så tror jag att TS skrev i början att det var så, men det beror lite på hur man definierar "innan" turbon. Mellan turbon och luftfiltret ska vevhusventilationens ena ände sitta och den andra änden ska sitta i ventilkåpan.
____________________________
Mikael Cedergren
Mikael Cedergren
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: tor 23 apr 2009, 21:15:26
- Bilmodell: Mr2 Turbokonverterad
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: Tumba
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
Re: oljestickan flyger ur!
Pugho skrev:Tobbe har rätt, vevhusvent måste sitta på turbons sugsida för att det ska fungera med en konverterad sugis. Dock så tror jag att TS skrev i början att det var så, men det beror lite på hur man definierar "innan" turbon. Mellan turbon och luftfiltret ska vevhusventilationens ena ände sitta och den andra änden ska sitta i ventilkåpan.
d e så d sitter, har slang från ventilkåpan till röret mellan luftfilter och turbo.
-
- Inlägg: 185
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 00:44:40
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Helsingborg
- Land (Country): Sweden
- Ort: Helsingborg
Re: oljestickan flyger ur!
Kan det kanske vara dåliga kolvringar som släpper ner laddtrycket i vevhuset och skickar ut oljestickan?
Tobias Rådenholt
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.
Toyota MR2 - Snart med turbo-3SGE
Mercedes SLK 200 -06
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.
Toyota MR2 - Snart med turbo-3SGE
Mercedes SLK 200 -06
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: tor 23 apr 2009, 21:15:26
- Bilmodell: Mr2 Turbokonverterad
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: Tumba
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
Re: oljestickan flyger ur!
D kan ju va dTobbera skrev:Kan det kanske vara dåliga kolvringar som släpper ner laddtrycket i vevhuset och skickar ut oljestickan?

1: 115-120 psi
2: 105
3: 115
4: 85
Så nu e d bara o riva o slita ett tag framöver, ska bli spännande o se hur d går, har ju aldrig gjorts förut

Har ni nå tips på vilka kolvringar man ska köpa? topplockspackningen lär ju oxå bytas, vad ska man köra där?
E d nått annat man bör kolla/fixa när man ändå har brallorna nere? alla tips o trix e mer än varmt välkommna.
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: oljestickan flyger ur!
Köp inget innan du rivit och vet vad som är fel, behöver inte vara fel på kolvringarna tex, kan vara nåt annat också, "allt" går att mäta sej till om man river motorn.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Inlägg: 34
- Blev medlem: tor 23 apr 2009, 21:15:26
- Bilmodell: Mr2 Turbokonverterad
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: Tumba
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
Re: oljestickan flyger ur!
låter rimligtGlenn skrev:Köp inget innan du rivit och vet vad som är fel, behöver inte vara fel på kolvringarna tex, kan vara nåt annat också, "allt" går att mäta sej till om man river motorn.

