Lite väl högt laddtryck....
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Lite väl högt laddtryck....
Fuecutten bryter runt 0,7 på gen2.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Inlägg: 878
- Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
- Bilmodell: MR2 TURBO
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Borås/GBG
Re: Lite väl högt laddtryck....
Jag skäms för att ifrågasätta en sån kunnig kille som dig men men jag måste ju nästan göra det nuCyrix skrev:Fuecutten bryter runt 0,7 på gen2.

Jag är 99.9998% säker på att den går in vid hela 1,2bar..?
Har aldrig sett eller hört nåt annat...
Hehe jag hittade detta nu, så sitter lite röd i ansiktet då jag hade fel....
Fast för att vara exakt så går den in på gen2 vid 0,83bar och på gen3 vid 1,1bar

" 3S-GTE FUEL CUT
Even with a boost controller, the SW20 is not allowed by its ECU and associated cohorts ( chiefly the T-VSV ) to run
beyond preset boost levels - 12 PSI for 1991-1992, 16 PSI 1993-1995. There are a variety of options here to defeat this safety feature."
Anton
Re: Lite väl högt laddtryck....
Är slangen mellan wastegateklockan och turbon hel?
Är den slangen som går till laddtrycksstyrningen hel eller pluggad?
Är den slangen som går till laddtrycksstyrningen hel eller pluggad?
-
- Inlägg: 878
- Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
- Bilmodell: MR2 TURBO
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Borås/GBG
Re: Lite väl högt laddtryck....
Gt-4 skrev:Är slangen mellan wastegateklockan och turbon hel?
Är den slangen som går till laddtrycksstyrningen hel eller pluggad?
Fråga1 JA...
Fråga2 vet ej men tycker ändå att experterna på Svensk Turboservice borde upptäck/fixat detta?
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Lite väl högt laddtryck....
Alltså, det är ett extremt vanligt fel med kina downpipsen att man måste fila ur lite i flänsen, för att wastegateluckan ska gå fritt.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Inlägg: 878
- Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
- Bilmodell: MR2 TURBO
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Borås/GBG
Re: Lite väl högt laddtryck....
Men det gick ju att sänka lite grann?Cyrix skrev:Alltså, det är ett extremt vanligt fel med kina downpipsen att man måste fila ur lite i flänsen, för att wastegateluckan ska gå fritt.
I sånt fall borde det inte gått att sänka laddet alls...?
Om jag nu hängt med på vad du skrev

- Bauer669
- Inlägg: 164
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:41:37
- Bilmodell: Supra MKIV Singel
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Hortlax
- Land (Country): Sweden
- Ort: Hortlax-Piteå
Re: Lite väl högt laddtryck....
Skrev aldrig att den ska vara stängd, skrev hålla emot =) nåja, kanske dåligt ordval xDGlenn skrev:Är väl snarare hålla den öppen man vill ?Bauer669 skrev: kan ju dock finnas nått å göra med wg'n så att den orkar hålla emot bättre.
Man kan ju alltid koppla loss armen till wastegateluckorna så dom är helt öppna och se vad man får för laddtryck då, då bör man ju helst inte ha nåt alls.
-
- Pay User
- Inlägg: 557
- Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: hanaskog
- Land (Country): Sverige
- Ort: hanaskog
Re: Lite väl högt laddtryck....
Hej jag har 1.2 bars laddtryck i min mr2:a också..
han som som jag köpte den av sa att den hade blivit trimmad av ts motorsport och dom hade sagt till honom att 1.2 bar var ca så högt man kan gå utan att göra annat vid motorn (andra kolvar, toppackning och liknande). men det är ju så klart riskabelt att ligga precis på gränsen.
tänk även på att du får ju inte 1.2 bars tryck fören du gasar på ordentligt
han som som jag köpte den av sa att den hade blivit trimmad av ts motorsport och dom hade sagt till honom att 1.2 bar var ca så högt man kan gå utan att göra annat vid motorn (andra kolvar, toppackning och liknande). men det är ju så klart riskabelt att ligga precis på gränsen.
tänk även på att du får ju inte 1.2 bars tryck fören du gasar på ordentligt
-
- Inlägg: 878
- Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
- Bilmodell: MR2 TURBO
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Borås/GBG
Re: Lite väl högt laddtryck....
Men vilken generation har du?kribbe skrev:Hej jag har 1.2 bars laddtryck i min mr2:a också..
han som som jag köpte den av sa att den hade blivit trimmad av ts motorsport och dom hade sagt till honom att 1.2 bar var ca så högt man kan gå utan att göra annat vid motorn (andra kolvar, toppackning och liknande). men det är ju så klart riskabelt att ligga precis på gränsen.
tänk även på att du får ju inte 1.2 bars tryck fören du gasar på ordentligt
Om det skulle vara 3:an ja då har du ju bland annat stålpackningen..
-
- Pay User
- Inlägg: 557
- Blev medlem: lör 14 nov 2009, 13:55:52
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: hanaskog
- Land (Country): Sverige
- Ort: hanaskog
Re: Lite väl högt laddtryck....
jag har gen 2 med vanlig packningKACE80 skrev:Men vilken generation har du?kribbe skrev:Hej jag har 1.2 bars laddtryck i min mr2:a också..
han som som jag köpte den av sa att den hade blivit trimmad av ts motorsport och dom hade sagt till honom att 1.2 bar var ca så högt man kan gå utan att göra annat vid motorn (andra kolvar, toppackning och liknande). men det är ju så klart riskabelt att ligga precis på gränsen.
tänk även på att du får ju inte 1.2 bars tryck fören du gasar på ordentligt
Om det skulle vara 3:an ja då har du ju bland annat stålpackningen..