hej har en celica 80talare med 3s-ge motor som jag har fått tag på omslipade orig kammaxlar till och dom har 2mm mindre bas cirkel på kammen tänkte kompensera detta med 2mm lachcaps finns det nån som gjort detta och kan tipsa om det finns några fallgropar man kan göra på denna motor? tex hur mycket mer lyft klarar motorn utan att fräsa större/djupare ventiluttag? hur vassa kammar klarar ventiltryckare/ventijusteringsbricka utan att tryckas ur?
alla tips är välkommna tack på förhand
byte till trimkamaxlar 3s-ge motor
-
- Pay User
- Inlägg: 209
- Blev medlem: ons 15 apr 2009, 06:50:55
- Bilmodell: Corolla
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Östersund
- Land (Country): Sverige
- Ort: Östersund
Re: byte till trimkamaxlar 3s-ge motor
Jag har dåligt med svar på dina frågor, men var har kamaxlarna slipats om?
"Wet races takes years off your life." - Paddy Lowe
-
- Inlägg: 446
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:30:45
- Bilmodell: Supra mkiv
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Otterbäcken
- Land (Country): Skaraborg
- Ort: Otterbäcken
Re: byte till trimkamaxlar 3s-ge motor
runt 9,5 så börjar nokarna ta i toppen vill jag minnas men kör du med gen1-2 ventiltryckar med schimset upp till så skjuter dom iväg för dig när du ska varva ur motorn rekomnderat att köra med 1zz tryckarna alt gen3 
