Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Nästa vecka ska Rallyrollan få lite bredare skärmar Så nu händer det saker igen som rostlagning, 4- länk. Har fixat lite med TE72:an, annat grenrör och bort med respirator m.m.
Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82
Rost rost rost, letar man finner man. Lagat/förstärkt lite idag igen. Hur noga ska man vara ?, det är ju inte nån skönhetsoperation. Ofta blir man alldeles för petig Stötte på en nästan ny pitmanarm igår
Veckans TCS:are är ialla fall:
Ett STOR TACK till "micramannen# där jag fick hjälp, husrum, tjälknöl, m.m. samt en snabbkurs i Isracing När jag hämtade en KE25:a i Lappland idag, 100 mil igår och 100 tillbaks.
Visserligen är nummerplåtarna på nyförvärven retuscherade,- men gissningsvis kommer den röda
72:an med taklucka och dragkrok från Rottneros.
Den är då sammansatt av två bilar, en front- och en bakkrockad.
Den blåa 71:an (norrland) lär ha då stått i Kalixtrakten i ett uthus.
Har jag gissat rätt?
Gamla rallyrollan du renoverar har tillbringad ett antal år i Kolsva, eller hur?
Kehasse
kehasse skrev:Visserligen är nummerplåtarna på nyförvärven retuscherade,- men gissningsvis kommer den röda
72:an med taklucka och dragkrok från Rottneros.
Den är då sammansatt av två bilar, en front- och en bakkrockad.
Den blåa 71:an (norrland) lär ha då stått i Kalixtrakten i ett uthus.
Har jag gissat rätt?
Gamla rallyrollan du renoverar har tillbringad ett antal år i Kolsva, eller hur?
Kehasse
Stämmer ganska bra, har du bilder på din ?