Corolla KE70 ~ Camry -88

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
rane
Bilmodell: Corolla KE70
Årsmodell: 81

Corolla KE70 ~ Camry -88

Inlägg av rane »

Corolla:
Hittar inte ett nytt tank till min Corolla KE70 -81, Råkade tanka för mycket bensin före besiktingen och fick köra bort snabbt de mesta men den lyktade för mycket så besiktings mannen kom på det :D Ny behöver jag ett nyt tank tills nästa besikting.

Camry:
Köpte en Camry -88 för ett tag sen för billigt den var full från utsidan rostlagat och rostig men fin inredning och boten. Bilen hade stått några år sen kört halv år. När jag kollade på bilen var det Min olja utan luft på ena däcken fick sätta disel olja och hämta en pump för prov körning. Bilen gick bra inga fel under prov körning så jag tänkte ta den. Men nu efter ett tag körande börja jag märka att det kommer nån missljud först tänkte jag att de var ventiler men när man lyssnar på tomgång så låter det som det är nåt i avgasrören. Hittat inga läckage eller nåt när man kör så låter det inte alls bara när man vid tomgång eller vid rött ljus där låter det som den kommer från motorn men svårt och lyssna iss inte hoppa ut från bilen mitt i trafiken. Oljan var dolig värkade säkert inte bytt på länge och Minimal olja i motor byte oljan nästa dag kört ca 300km nu utan att oljan försvinner.

A: Kan det finnas nåt i KAT som är lös eller avgasrören?
B: Motorn som låter
eller nåt annat?

har dolig ekonomi just nu och ingen plats och göra kamrems bytte och Camryn gått 23xxxx och sista kamremsbyte gjort för -96 vid 9xxxx måste göras nu eller sen låta den stå tills sommaren.
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Kontakt:

Re: Corolla KE70 ~ Camry -88

Inlägg av Johnny Blade »

Här finns en ny tank:
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=19028890

Det är ju svårt att säga vad ljudet kommer ifrån när man inte vet hur det låter.Att skyddsplåtar runt avgassystemet vibrerar eller skramlar är inte ovanligt.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Skriv svar