
Enkel och snabb första fråga, och knappas den sista

MVH mcom
st185, japanimport har 20hk mer... kan högre oktantal göra så mycket?Glenn skrev:Är det inte bara att den japanska siffran är mätt vid 98-100oktan, och den europeiska är mätt vid 95 ? ..detta beroende på att det inte gick att köpa annat än 95oktan blyfri i europa förr i tiden, men det gick i japan.
Ska vara så på ST205 iaf, och bilen blir bra mycket tröttare på 95 än 98 märkte jag den enda gången jag har tankat 95.
Var ett test i teknikens värld på 90talet där dom gjorde lite olika prestanda höjningar,Fnys skrev:
st185, japanimport har 20hk mer... kan högre oktantal göra så mycket?![]()
Biologiskt styrd pysventil? (Snurra me fingrarna)PierreW skrev:Och då är det ändå mekaniskt styrt ladd med pysventil
Tja, kan kan det väl iofs, men det kan kanske vara mappning också, men man ska nog inte tro attFnys skrev:[
st185, japanimport har 20hk mer... kan högre oktantal göra så mycket?![]()
242hk (178KW) eurospec vs 255hk (188KW) japspec (eller 250hk beroende på var man läser), det är 13hk.Sen har jag aldrig sett någon skillnad i fordonsfaktan ang. hk på svensksålda eller importerade st205.