Liten uppdatering då
Jag har borrat och gängat för "bränsletrycksmätaren" i pluggen som ska blockera den 2a anslutningen i regulatorn. Nedan ser ni givaren iskruvad i pluggen. Tog visst ingen bild på gängan men den blev superfin överallt, helt klart över förväntan!
Man kan ju tro att det är ett proffs som har varit framme
Sen har jag fyllt på med kopplingsvätska och luftat kopplingen. Verkar vara skön och väldigt precis känsla i den

.
Jag filmade lite med min stenålderstelefon. Man kan ju urskilja en del saker samt att man ljudet funkar ju faktiskt helt ok

Som ni kanske kan se vill den i princip självdö under säg nånstans 1000-1400 varv, men jag har lite svårt att förstå varför den gör det då gamla gen1-motor inte gjorde det. Jag har fått den att lägga sig på en tveksam tomgång på ca 600rpm vid några tillfällen. Man kan även se mina än så länge 2 mätare för oljetryck och bränsletryck som rör lite på sig

.
Det blir lite "pruttigt" ljud med bara downpipen.
Värt att nämna är att jag har spjällhus och spjällägesgivare från st202 men jag tycker inte att det borde spela någon roll för tomgången då värdena vara mätvärdena snarlika om man kikar i verkstadhandböckerna. Men kan det göra att den går lite fett mån tro?
Jag kan dock inte märka någon som helst skillnad när drar ur kontakten till tomgångsmotorn, vilket borde tyda på att den inte funkar. Ska kika på om den har kärvat fast tänkte jag. För visst ska man ha förhöjd tomgång även om allt är rumstempererat? eller hur är det det brukar det vara?