Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Har insett att jag vill ha Abs på rollan. Skojigt tillägg på en liten sjuttitalare. Och sen kan jag, kanske?, försöka programmera "elektroniska diffar"...
Har någon här något tips om vilka komponenter som kan monteras i hjulen? Hade tänkt ta Saab 9k -95, men deras Abs-kransar är gjutna i drivknutarna.
Senast redigerad av SHySwe den sön 30 jan 2011, 22:37:51, redigerad totalt 1 gånger.
srylul skrev:Sä kan det ju kanske göras.
Ska kolla hur Focus ST170:s kransar monteras, kanske nåt liknande.
Focusen är ABS kransen monterad i hjullagret. Peugeot har lösa kransar påpressade på drivknutarna och bak påpressad på bromsskivorna om det kan va ett tips?