Yes, biltema oljetrycksmätarehaank skrev:Är det biltemas bränsletrycksgivare (oljetrycksgivare)du har där? Jag köpte en sån en gång för att försöka ta bränsletryck och sen se trycket i sprutet. Fick ingen ordning på det och kom tillslut fram till att den lilla ***** är ju inte linjär alls. Fast du kanske har en mätare som kompenserar för olinjäriteten?
Grymmt att du e på g nu iaf, de har minsann tagit ett tag det här bygget![]()
De där rören som går ner i grenröret, hur funkar det? Är det inkopplat?
mvh haank

Jaså, är den inte linjär? Den är ju inte speciellt exakt men det duger som det är nu iaf. Regulatorn är nedjusterad i botten men ändå är trycket precis över det specificerade spannet i verkstadshandboken. Boken säger 2,3-2,7 mitt landade som minst på 2,8 bar ca enligt mätaren.
Jordade du din givare ordentligt? Jag drog en extra jord från givaren till chassit.
Kul att höra

ALS-rören är bara ihopkopplade som det är just nu. Jag tänkte mäta mottrycket i grenröret med dem sedan när jag ska pressa st205turbon.
För övrigt kan jag säga att jag mätte motstånden i ECUn igår och de är tvärdöda, båda två, i båda original ECUerna jag har. Men det får vara så länge.
Några utav de grejer som är närmast på G nu är väl:
*Justera Spjällägesgivaren lite
*Slipa ned svetsarna på tryckrören för att se om det finns några porer samt lägga på nya vid behov.
*Bygga Intercoolerfästen
*Bygga Avgassystemet
*Skaffa fram 4 bultar till den tvärgående balken under motorn. Vilket tydligen inte kommer vara lätt då de har utgått hos toyota.

*Montera framvagnen; drivaxlar och byta vänster fjäderben tillbaka till originalet med sänkfjädrar.
*Byta motstånden i ECUn.