Ljustest mot garageporten innan konverteringen.
Lamporna framifrån före.
Trots att det är en nyare bil så är det gott om utrymme och hyggligt lätt att komma åt lamporna, men för att underlätta lite och för att fästa ballasterna bättre så tog jag bort plastkåpan som sitter i framkant genom att pilla loss sex plastsprintar.
Nu kommer man åt bättre.
Höger lampa kommer man åt utan problem.
Vänster lampa sitter lite tajtare till men det gick fint till sist..
De gamla halogenlamporna arkiverar jag i bilen för reserv om något händer med xenonen när man är ute och far..
Lite modifiering krävs av det färdiga kitet, gummitätningen behövs inte på denna bilen då lampan inte sitter bakom någon lucka eller dyl. så den tar vi bort.
Borta..
Nya lampan på plats!
Kitet är väldigt enkelt uppbyggt, det går inte att göra fel. Förlängningssladden som går mellan orginalkontakten och ballastern tog jag bort senare då jag insåg att det passade perfekt utan.
Här sitter det på plats! Det följer med gott om buntband och lite fästanordningar för montering på lämpligt ställe i motorrummet. Det enda jag fick justera var kopplingen till orginalkontakten (inringad) som var polvänd (+ och - var tvärtom) så första gången jag testade hände inget

Men då jag läst på supportsidan i förväg så stod det där att så kunde vara fallet ibland och att ballastern inte tar skada av detta. Vände på kontakten och sen lös det som faan!! Minskade senare ner kabelhärvan genom att ta bort tidigare nämnd förlängningskabel och med plastkåpan på igen så syns knappt något av installationen.
Här ser man det slutgiltiga resultatet utan förlängningen, orginalkontakten direkt till ballastern.
Här andra sidan med plastkåpan monterad, ändå rätt gott med plats med tanke på bilens storlek och att batteriet sitter där. Annat är det iofs på min 945:a, där kan man ju sova under huven..
Uppifrån ser man inget direkt från ingreppet, bara att jag lyckade sabba en plastsprint
Här är en bra bild på där man ser skillnad på halogen och xenon, kameran ljuger aldrig..
Här är en bild framifrån och de intensivare xenon får halogenlamporna att se gulare ut, ska se om man kan leka lite med vitbalans och ljusmätningen i kameran för att få ett bättre resultat.
Så här ser det ut mot garageporten, asfalten lutar skumt där och jag hittade inte riktigt till samma position som tidigare..
Här är två jämförelsebilder, skulle tagit dem med helt manuella inställningar i kameran från början så hade man kunnat jämföra bättre, nu står t.ex. vitbalansen på auto vilket kan ställa till det. Jag har iofs bilderna i RAW så jag kan nog ordna det lättare än att koppla tillbaka halogenen igen, ska bara ta mig tid till detta..
Det var allt för stunden..
Kommentera gärna!!