Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Det finns batteri testare! Har sån på "jobbet". Man ser till att batteriet är full laddat. Skriver in antal CCA och typ av batteri med mera.
Sen mäter den av batteriet och säger till om batteriet måste bytas ut eller att det är okej. pålitlig grej det där. Ingår vid varje service hos oss att kolla batteriets kondition samt vätskenivå.
Såg att nån skrev om det går att ladda utan problem på nyare bilar. Det beror helt och hållet på vad det är för bil och årsmodell skulle jag tro. På de nya Hyundai kom bilarna med nya system och det va inte bara att kasta på en laddare direkt, satt en liten mojäng jag glömt namnet på nu som va extremt känslig precis innan minus polen, skulle det laddas skulle den sitta efter den (inte åt polens håll) ! Kolla med din verkstad, de ska veta sånt
Har hört om någon mojänga på en del bilar med. Tror det är någon spänningsreglerare till viss utrustning. Har svårt att tro att allt går genom den utan endast extremt känslig elektronik. Har då itne sett nått sån på mina Toyotor men någon kanske vet mer om det.