I samband med detta så uppstår en riktigt udda lukt. Ett tag trodde jag att det var kopplingen, trots att det inte är den där kopplingsdoften. Nu har jag nästan uteslutit kopplingen. Men vad är det då som luktar?
Det luktar lite sopor, lite bränt, typ lite surt på nåt vis. Men inte koppling, inge gummi, inte bromsar. Det luktar olika mycket och lukten försvinner relativt snabbt.
Igår stod jag på en oplogad parkering, ca 1dm snö och bara spann. Att gasa lite, för att undvika spinnandet, går inte för det orkar inte bilen - då dör den. Så det är gas som gäller och ta sig fram i knapp styrfart, annars sitter man fast istället.
Imorse satt jag fast på min egen parkeringsplats, också ca 1dm snö. Sambon fick tillslut putta mig både bakåt och framåt för att jag körde fast. Tillslut var halva bilen ute från själva platsen men då satt det fast helt. Som tur var kom en gubben och hjälpte till att putta bak bilen. Jag bara gasade. Då kom lukten igen...
Förra helgen backade jag bara ut från en parkering, då kom doften igen. Men då spann det förvisso inget. Hmm..
Vad tror ni lukten beror på? Håller jag på att ta kål på bilen?