Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Jag är också väldigt nyfiken på elen, det sägs ju attd et är nästan omöjligt att få caldinans ECU att fungera i nåt annat, vilka problem blev det ? och vilka bitar använde du från ST185/205 ?
Den celican jag vet om med caldinamotor slutade ju med att han typ använde hela insprtutning/tändningen från ST205..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
ja det är caldinans ecu som sitter i,jag har använt delar av 185.ans härva för matning från säkringsdosa,startmotor,laddning m,m.
och caldinans motorhärva till resten.har inte fått varvräknare(annan signal p.g.a cop) att funka än men det ska
gå med en signal omvandlare,ac:n är inte heller inkopplad än.
går bra annars laddar ca 1 bar
Snygg kärra! bra utgångsobjekt nu iomed caldina motorn
Tänkte lite mer på varvräknaren där, hur tror du att du kommer att kunna få igång den? signal omvandlare? från vad till vad? nyfiken på om du löser det...
Jag har bytt ecu i min bil och ecu signalen från nya boxen ger inte rätt signal åt original varvräknare. Kanske har vi sama problem... Funkar caldina ecu signalen direkt med en eftermarknads varvräknare?