Felsökning/Kortslutning
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Inlägg: 144
- Blev medlem: mån 09 mar 2009, 09:26:16
- Bilmodell: mr2
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Malmö
- Land (Country): Sverige
Felsökning/Kortslutning
Är det någon som har bra tips på hur jag felsöker en eventuell kortslutning eller om något ligger och drar massa ström när bilen inte är igång.
Grön Mr2 Turbo (Gen3)
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Felsökning/Kortslutning
Börja med att koppla in en multimeter i ampere-läge mellan batteri och bil, se bara till att absolut INTE slå på tändningen, och framförallt inte vrida till startläge då, för då grillar du multimetern (lite beroende på hur biffig den är.)
Sen testar du att koppla ur sak efter sak och ser vad som händer, man kan tex rycka säkringar eller koppla ur kontakter till eftermonterade prylar först.
Har du riktig otur är det typ instrumentklustret eller nåt som knycker ström..
Sen testar du att koppla ur sak efter sak och ser vad som händer, man kan tex rycka säkringar eller koppla ur kontakter till eftermonterade prylar först.
Har du riktig otur är det typ instrumentklustret eller nåt som knycker ström..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se