Byta bromsbelägg Prius 2007?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Byta bromsbelägg Prius 2007?
Undrar om det krävs några specialverktyg för att byta bromsbelägg på Prius från 2007? Måste ex kolven skruvas tillbaka som på vissa VW/Audi-bilar eller är det lika enkelt som att byta på en Volvo?
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Re: Byta bromsbelägg Prius 2007?
Ollan skrev:Undrar om det krävs några specialverktyg för att byta bromsbelägg på Prius från 2007? Måste ex kolven skruvas tillbaka som på vissa VW/Audi-bilar eller är det lika enkelt som att byta på en Volvo?
Enklare än en Volvo

Tänk dock på att Oken är i Aluminium och kolvarna i Komposit, så du inte använder störste Kofoten eller Rörtången när du meckar

F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
-
- Bilmodell: Land cruiser 100
- Årsmodell: 2005
- PostOrt: 86135
- Land (Country): Sverige
Re: Byta bromsbelägg Prius 2007?
På en prius från -10 sitter de skruvkolv bak på oket? För jag rubbar den fan inte
Fram tryckte jag in den med tummarna
Fram tryckte jag in den med tummarna