Tjuter ifrån insuget??Supra3
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Supra
- Årsmodell: 1989
Tjuter ifrån insuget??Supra3
Hej någon som kan hjälpa mig??Jag har köpt en halft ihopskruvad toyota supra mk3 och jag har nu skruvat ihop allt och när jag startar motorn så tjuter de som fan ifrån insuget men hittar inte på vart och det blir tyst vid gas på drag och vet inte hur alla slangar ska vara !!!Någon som skruvat mycket supra??Snälla hjälp blir galen!!MVH Andreas
- Joey
- Bilmodell: Supra Mk3
- PostOrt: Norrköping
- Land (Country): Sweden
Re: Tjuter ifrån insuget??Supra3
testa med startgas om du hittar nån läcka nånstans
har skruvat mycket supra men aldrig varit med om nått sånt
har skruvat mycket supra men aldrig varit med om nått sånt

Supra Mk3 -89 Såld
410whp @ 0,9 bar
Mr2 gen2 turbo -90
410whp @ 0,9 bar
Mr2 gen2 turbo -90
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
Hm, ett löv i gasspjället? 
Nä, men det kan säkert vara nån vacuumläcka nånstans, eller om det möjligen är skit i tomgångsventilen.
En bra idé om du ska leta vacuumläcka med startgas är att ha nån form av brandsläckningsanordning i närheten ifall det skulle hända nåt.

Nä, men det kan säkert vara nån vacuumläcka nånstans, eller om det möjligen är skit i tomgångsventilen.
En bra idé om du ska leta vacuumläcka med startgas är att ha nån form av brandsläckningsanordning i närheten ifall det skulle hända nåt.
-
- Bilmodell: Supra
japp ska köpa startgas idag allt var stängt inatt när jag startade upp den!!cheetah1 skrev:Hm, ett löv i gasspjället?
får se hur det går åter kommer senare.Tack