- DSC00127.JPG (146.86 KiB) Visad 11334 gånger
Slainwuss: Corona MkII 6cyl -73
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Bilmodell: Mr2 T
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Slainwuss: Corona MkII 6cyl -73
Det såg ju bra ut det där
- Vesa
- Moderator
- Bilmodell: Previa GL RWD
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Rosersberg
- Land (Country): Sweden
Var f_n fick du tag i den
? HT oxå 

Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82
Rallyrolla KE 25-71 ( TE27 ), KE25-74 Röd, KE25-74 1,8L Svart, KE 25-72 Röd, KE25 -72 Blå, KE20-73 1,8L, KE20 -77 Delar säljes , Previa GL -96, TE72 -80 , Charmant -84
Galleri: http://vesa.toyotaclubsweden.com/#home
Mail: vesa_akola@hotmail.com
Rallyrolla KE 25-71 ( TE27 ), KE25-74 Röd, KE25-74 1,8L Svart, KE 25-72 Röd, KE25 -72 Blå, KE20-73 1,8L, KE20 -77 Delar säljes , Previa GL -96, TE72 -80 , Charmant -84
Galleri: http://vesa.toyotaclubsweden.com/#home
Mail: vesa_akola@hotmail.com
- Swecap
- Pay User
- Bilmodell: Avensis
- Årsmodell: 2000
- PostOrt: Bollnäs
- Land (Country): Sweden
Vad är det för modellkod på en sådan bil?
Undrar, ska åka och kolla på en RX12 A
Visst är de nå liknande

Undrar, ska åka och kolla på en RX12 A
Visst är de nå liknande

Corona RT40 -66
-
- Bilmodell: Corona
- Årsmodell: 1973
Modellkod: mx22, har jag för mig.
Vart jag fick tag på den: lagerinventering på toyota center i vimmerby!
Vart jag fick tag på den: lagerinventering på toyota center i vimmerby!

-
karossen lackad!
-
- Bilmodell: Toyota Supra
- Årsmodell: 1989
- PostOrt: Ransäter
Denna gillar jag skarpt. Även sedan versionen av Corona mkII gillar jag. Bra att det är orginalskick som gäller. Är det även orginallacken du använder nu när du lackat om, vilket jag förmodar ? Solluckan är väl inte original iallafall ? Importerades kupe versionen av denna verkligen till Sverige av importören ? Eller är det bara ett provex importören tog in för test ?
mvh Shogun
mvh Shogun
-
de var länge sen jag hörde av mig här nu, det har hänt lite sedan dess. ihopsättning efter lack är i full gång!
"fastnade" ett tag på en läckande huvudkopplingscylinder, som satte käppar i hjulet, men efter en sväng på ebay, och en klase mod, så siter det där nu en fabriksny som går som en klocka!
här kommer dom senaste bilderna, kolla på bakänden, där ska det sättas en plåt som sitter runt baklysena, villket tror ni blir snyggast: bilens färg(tror faktiskt de var så original, enligt gamla bilder ja hittat) eller ska den vara matt/halvmatt svart???

"fastnade" ett tag på en läckande huvudkopplingscylinder, som satte käppar i hjulet, men efter en sväng på ebay, och en klase mod, så siter det där nu en fabriksny som går som en klocka!
här kommer dom senaste bilderna, kolla på bakänden, där ska det sättas en plåt som sitter runt baklysena, villket tror ni blir snyggast: bilens färg(tror faktiskt de var så original, enligt gamla bilder ja hittat) eller ska den vara matt/halvmatt svart???

-
på fredag är de en stor dag... BESIKTNING!!!
föresten,är de någon som ska till norrköping nu i juli?? tro de skulle va nån träff där, som toyota center norrköping anordnade(läste på toyotas internweb
) hade vatt kul att dyka upp!
föresten,är de någon som ska till norrköping nu i juli?? tro de skulle va nån träff där, som toyota center norrköping anordnade(läste på toyotas internweb

- Fnys
- Moderator
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Kontakt:
Har du postat dom där sista bilderna i smyg?
Jag har inte märkt av dom och det verkar ingen annan heller gjort eftersom du inte fått någon respons
Något som Toyota var duktiga på att bygga så var det Hardtop-modeller enligt mig och den här mk2:an är absolut inget undantag.
Underbart arbete du har gjort med bilen. Vad är kvar att göra på den? Undrar också (precis som Shogun) om solluckan också är original?
Grymt snygg vart den!

Något som Toyota var duktiga på att bygga så var det Hardtop-modeller enligt mig och den här mk2:an är absolut inget undantag.
Underbart arbete du har gjort med bilen. Vad är kvar att göra på den? Undrar också (precis som Shogun) om solluckan också är original?
Grymt snygg vart den!

Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd