Nu ni jävlar! Gissa vem som vaknat och hittat ork för en "liten" uppdatering!
Byggt färdigt det mesta och startat liket. Hade lite problem me uppstarten då jag inte hade nån gnista.. efter ett par kvällars felsök så visade det sig att det inte var så märkvärdigt, utan bara att nått jeffla geni

lackat allting så snyggt, inklusive igniter'n vilket måste vara en av få saker toyota valt att chassi jorda direkt.....
Men när det väl var åtgärdat så startade eländet på första försöket o gick till råga på allt elände bra!
Så efter det så var det ju "bara" att svetsa ihop baljorna bak (kan ju inte se ut hur som helst ju) o fixa o dona lite. Stoppade ihop hela inredningen o gjorde iordning allt. Tätade dom 2 kylvätskeläckagen jag hade (behöver inte gå in närmre på hur, de ä gjort iaf!) o göra färdigt för ett besök hos svensk bilprovning. Avgasvärdena löstes med en [ta da!] supra katalysator från nån gammal mk3'a. Liten o rätt smidig att passa in mitt under bilen. Så en arbetskompis var förbi bilprovningen i måndags (jag har semester, så de så!). Måndag kväll svetsa jag ihop bakvagnsinfästningen vä. bak. Tisdag förmidda var jag o ombesiktiga så nu är bilen helt laglig.
Åker fortfarande me katen monterad o enbart 0.5 i ladd, se så skiten funkar innan vi vrider på glädjekranen. Men känns jäkligt rapp o pigg redan nu, vart bra med saab agget, laddar så tidigt som jag vill!
Har även tillfälligt kastat in stora baslådan o lite slutsteg o skit, vet att det är hädelse i en sån här super-duper-mega-rally-sportbil men jag är skadad. Gillar bra ljud, farsan som har tvingat in dom generna i mig. Så de montaget ska iaf snyggas till när tid finns. Sen var de även bilträff o cruising här i karlskoga igår, lördag, o de kräver ju sina grejjer
Sen ska de även monteras huvscoop (blir lite väl varmt kring motorn nu) o fixas o donas me lite pryttlar men de kommer senare.
Ska även fixa till en liten fotosession senare, med en ren bil. men tills dess får ni hålla till godo me dessa godbitar:
Apropå de, nån mer än jag som upptäckt att biltemas svarta värmefräg (600graders) blir vit/grå på grenrör o turbo (se nedan)? ugnsbaka innan o allting.. suspekt. kanske är varmare än så där? vem vet, man kanske skulle haft kvar vattenkylningen av agget oxå
