Hej på er!
Lite frågor om Tyskimport
Rostskydd? Lika bra?
Röst/textmeddelande ändrat från tyska till Svenska. Hur gör man då?
Något annat man bör tänka på
Mvh
Martin
Import från Tyskland
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Moderator
- Inlägg: 3813
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ljungbyhed
Re: Import från Tyskland
Röst/textmeddelande? Hur gammal bil är det du tänker importera?
Nån norrman på ett annat forum hade importerat en tysk Rav4, och den saknade sätesvärmare, kanske nåt att tänka på.
Nån norrman på ett annat forum hade importerat en tysk Rav4, och den saknade sätesvärmare, kanske nåt att tänka på.
- PierreW
- Moderator
- Inlägg: 1877
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
- Ort: Borgstena
Re: Import från Tyskland
Jag skulle vilja med ganska stor säkerhet säga att alla modeller som säljs i Europa idag är specade likadant.
Skillnaderna blir först i Sverige och då i hamnen, har du beställt en bil med exempelvis skinnklädsel så monteras den i vissa fall i Malmös hamn.
Sen görs de mesta inställningar, monteringar av tillbehör osv i antingen hamnen eller hos återförsäljaren.
En ny bil från fabrik är relativt "naken" faktiskt
Annat var de förr då de flesta av Toyotas bilar byggdes i Japan, då var de en hel del olika specar på de bilar som gick till Europa, här i Norden hade vi exempelvis ett kraftigare värmepaket än de bilar som gick till sydliga delarna av Europa.
Idag är de mer effektivt och billigare att bygga bilarna så lika som möjligt, och göra skillnaderna sedan
Skillnaderna blir först i Sverige och då i hamnen, har du beställt en bil med exempelvis skinnklädsel så monteras den i vissa fall i Malmös hamn.
Sen görs de mesta inställningar, monteringar av tillbehör osv i antingen hamnen eller hos återförsäljaren.
En ny bil från fabrik är relativt "naken" faktiskt

Annat var de förr då de flesta av Toyotas bilar byggdes i Japan, då var de en hel del olika specar på de bilar som gick till Europa, här i Norden hade vi exempelvis ett kraftigare värmepaket än de bilar som gick till sydliga delarna av Europa.
Idag är de mer effektivt och billigare att bygga bilarna så lika som möjligt, och göra skillnaderna sedan

F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Re: Import från Tyskland
Hej igen!
Tänkte köpa en Avensis 1.8 bensin 2006 och nyare. Har importerat flera olika bilar tidigare så jag ha bra koll på "hur man gör".
Vet att Dansk sålda Avensis 2001-2003 inte har samma rostskydd som svensk sålda, svenska bilar fick tydligen ett extra skydd. Vet ej hur eller hur mkt.
Det som brukar skilja Tyskland och Sverige är väl stolvärme och lamprengörning + att Tyskland altid skickar med ett riktigt reservhjul m.m.
Vill dock veta om det är enkelt att byta språk (text/ljud).
Mvh Martin
Tänkte köpa en Avensis 1.8 bensin 2006 och nyare. Har importerat flera olika bilar tidigare så jag ha bra koll på "hur man gör".
Vet att Dansk sålda Avensis 2001-2003 inte har samma rostskydd som svensk sålda, svenska bilar fick tydligen ett extra skydd. Vet ej hur eller hur mkt.
Det som brukar skilja Tyskland och Sverige är väl stolvärme och lamprengörning + att Tyskland altid skickar med ett riktigt reservhjul m.m.
Vill dock veta om det är enkelt att byta språk (text/ljud).
Mvh Martin