Toyota Corolla KE20 | Nissarolla
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Toyota Corolla KE20 | Nissarolla
Själv skulle jag iofs hellre stoppa i en saabmotor än just CA18DET/CA20DET, gillar inte alls dom snurrorna, men i detta fallet kan man ju förstå att det underlättar på många sätt att bara ta den kompletta drivlinan osv.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Toyota Corolla KE20 | Nissarolla - Update 3/9 -11
Tjenaaaa!
Ja då var det dags för uppdatering! Dock, det kommer bli sega uppdateringar pga mycket eftermiddag/natt jobb!
Iaf, innan jag visar bilderna så hände något liiite roligt idag när jag och kompisen var i garaget för att skura upp golvet!
Det kom hem helt random person som vi ALDRIG har sett förut. Stod 10 cm ifrån polarens ansikte och frågade om han kunde få plocka metallskroten som låg utanför garaget.
Jaaaa..? Jo det kan du väll säger vi då! Han bara skickade in allt han kunde få rätt in i sin nya Passat! Han körde 3 vändor för att få med sig allt! Haha!

Här kommer bilderna på vad vi har gjort idag
Bort med det gamla!

Upp med det nya

Vi pallade upp bakvagnen snabbt på kompisens KE20! Det kommer bli brett

Det ligger lite delar var överallt

Polarens och min!

Titta titta
Vad är det som ligger här?
Kanske ett projekt i framtiden eller?

Ja då var det dags för uppdatering! Dock, det kommer bli sega uppdateringar pga mycket eftermiddag/natt jobb!
Iaf, innan jag visar bilderna så hände något liiite roligt idag när jag och kompisen var i garaget för att skura upp golvet!
Det kom hem helt random person som vi ALDRIG har sett förut. Stod 10 cm ifrån polarens ansikte och frågade om han kunde få plocka metallskroten som låg utanför garaget.
Jaaaa..? Jo det kan du väll säger vi då! Han bara skickade in allt han kunde få rätt in i sin nya Passat! Han körde 3 vändor för att få med sig allt! Haha!

Här kommer bilderna på vad vi har gjort idag

Bort med det gamla!

Upp med det nya

Vi pallade upp bakvagnen snabbt på kompisens KE20! Det kommer bli brett

Det ligger lite delar var överallt

Polarens och min!

Titta titta

- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Toyota Corolla KE20 | Nissarolla - Update 3/9 -11
HahaLingonorm skrev: Ja då var det dags för uppdatering! Dock, det kommer bli sega uppdateringar pga mycket eftermiddag/natt jobb!

Han sa inte vad han skulle ha skrotet till ? ..lär väl inte gett många spänn om man säljer det till metallåtervinning så det måste ju vara nåt annat ?
Hur ska du göra med spårvidden, ska du minska ner den (inte helt lätt utan att byta bakaxel), fixa fälgar med knasig offset, eller helt enkelt skärmbredda ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Intill oss så finns det ett ställe som säljer skrot. (Tror jag jag iaf!)Glenn skrev: Han sa inte vad han skulle ha skrotet till ? ..lär väl inte gett många spänn om man säljer det till metallåtervinning så det måste ju vara nåt annat ?
Hur ska du göra med spårvidden, ska du minska ner den (inte helt lätt utan att byta bakaxel), fixa fälgar med knasig offset, eller helt enkelt skärmbredda ?
Antog att han sålde all skit

Det ska bli skärmbreddning

- Vesa
- Moderator
- Bilmodell: Previa GL RWD
- PostOrt: Rosersberg
- Land (Country): Sweden
Lingonorm skrev:Intill oss så finns det ett ställe som säljer skrot. (Tror jag jag iaf!)Glenn skrev: Han sa inte vad han skulle ha skrotet till ? ..lär väl inte gett många spänn om man säljer det till metallåtervinning så det måste ju vara nåt annat ?
Antog att han sålde all skitHan fick väll typ 10kr kg eller något
Sammanlagt kanske 200kr då haha!
Det ska bli skärmbreddningDen ska bli så bred och fin Corollan
16 cm rätt ut mätte vi förut att breddningen måste vara
Tror det kommer bli rätt ballt faktiskt

Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82
Rallyrolla KE 25-71 ( TE27 ), KE25-74 Röd, KE25-74 1,8L Svart, KE 25-72 Röd, KE25 -72 Blå, KE20-73 1,8L, KE20 -77 Delar säljes , Previa GL -96, TE72 -80 , Charmant -84
Galleri: http://vesa.toyotaclubsweden.com/#home
Mail: vesa_akola@hotmail.com
Rallyrolla KE 25-71 ( TE27 ), KE25-74 Röd, KE25-74 1,8L Svart, KE 25-72 Röd, KE25 -72 Blå, KE20-73 1,8L, KE20 -77 Delar säljes , Previa GL -96, TE72 -80 , Charmant -84
Galleri: http://vesa.toyotaclubsweden.com/#home
Mail: vesa_akola@hotmail.com
Hehe det kommer bli brettVesa skrev:Lingonorm skrev:Intill oss så finns det ett ställe som säljer skrot. (Tror jag jag iaf!)Glenn skrev: Han sa inte vad han skulle ha skrotet till ? ..lär väl inte gett många spänn om man säljer det till metallåtervinning så det måste ju vara nåt annat ?
Antog att han sålde all skitHan fick väll typ 10kr kg eller något
Sammanlagt kanske 200kr då haha!
Det ska bli skärmbreddningDen ska bli så bred och fin Corollan
16 cm rätt ut mätte vi förut att breddningen måste vara
Tror det kommer bli rätt ballt faktiskt
![]()
16 cm. på VARJE sida
Kommer att slå mina skärm"breddare"